نسخه‌ جدیدی از ویندوز ۱۰ در دست ساخت است

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال ساخت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ است که فعلا به نام Cloud Shell شناخته می‌شود. البته اطلاعات منتشر شده از این نسخه بسیار کم است؛ اما گفته شده که یک نسخه‌ی بسیار سبک از ویندوز ۱۰۰ به حساب می‌آید که قرار است روی دستگاه‌هایی که سخت افزار ضعیف‌تری دارند و منابع انرژی کمتری مصرف می‌کنند، نصب شود.

به گزارش ایسکانیوز، براساس اطلاعاتی که در سایت Windows Central قرار گرفته، مایکروسافت در حالت ساخت Windows 10 Cloud است که یک نسخه‌ی سبک و محدود از ویندوز ۱۰ اصلی به حساب می‌آید. از آنجایی که مایکروسافت چند وقت پیش توانست ویندوز ۱۰ را روی پردازنده‌های ARM اجرا کند، به نظر می‌رسد که این نسخه از ویندوز ۱۰ برای چنین دستگاه‌هایی ساخته شده است. قطعا این نسخه از ویندوز ۱۰ برای دستگاه‌‌های موبایل خواهد بود که از پردازنده‌های ARM بهره می‌برند. با این نسخه از ویندوز ۱۰ کاربران می‌توانند تجربه‌ی نسخه‌ی اصلی ویندوز ۱۰ را به دست بیاورند. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این نسخه از ویندوز منتشر نشده و تنها می‌دانیم که روی دستگاه‌‌های موبایل و سخت افزارهای ضعیف کار می‌کند.

مایکروسافت هنوز درباره‌ی این خبرها چیزی نگفته است و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. احتمال دارد که این نسخه از ویندوز ۱۰ تا پایان سال ۲۰۱۷ معرفی شود و آن را روی دستگاه‌های مختلف مشاهده کنیم. انتظار داریم که این سیستم عامل همزمان با گوشی سرفیس فون معرفی شد.

200

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 727365

وب گردی

وب گردی