گوشی‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ رسما در ایران معرفی شدند

سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 بود که نسل جدید خانواده گوشی‌های گلکسی A را معرفی کرد. خانواده‌ی گوشی‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ با ویژگی‌های جدید و کلی قابلیت منحصر به فرد در مقایسه با مدل سال گذشته راهی بازار شدند. امروز سامسونگ این گوشی‌ها را رسما در مراسمی در هتل اسکان تهران معرفی کرد. سری گوشی‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ شامل سه مدل به نام‌های گلکسی A7، گلکسی A5 و گلکسی A3 می‌شوند که هر  کدام آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

به گزارش ایسکانیوز، در این بین گوشی گلکسی A7 بهترین مدل از این سری به حساب می‌آید. این گوشی نه تنها از نظر اندازه بزرگ‌تر از مدل‌های دیگر است بلکه ویژگی‌های جالب توجهی هم دارد. صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Super AMOLEDD برای این گوشی در نظر گرفته شده که کیفیت بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. باتری آن هم به ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا پیدا کرده که قطعا ظرفیت مناسبی برای کاربران خواهد بود. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. البته یکی از نقاط ضعف این گوشی و دیگر مدل‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ وجود اندروید ۶٫۰٫۱ روی این گوشی‌ها است. در حالی که اندروید ۷٫۰ راهی بازار نشده، سامسونگ گوشی‌های جدید خودش را با اندروید قدیمی‌تر راهی بازار کرده است. البته قطعا در آینده به‌روزرسان اندروید جدید برای تمام مدل‌های گلکسی A هم منتشر می‌شود. گوشی A7 به یک تراشه‌ی اگزینوس هشت هسته‌ای و سه گیگابایت رم مجهز شده که قدرت مناسبی را برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توانیم به پشتیبانی از کارت حافظه و دو سیم‌کارت اشاره کرد. کاربران در حالی که می‌توانند از دو سیم‌کارت به شکل همزمان استفاده کنند، می‌توانند کارت حافظه هم روی گوشی خودشان قرار دهند. این گوشی به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم مجهز شده است. باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی A7 سال ۲۰۱۷ از دوربین با کیفیتی هم بهره می‌برد. سامسونگ دوربین پشت و جلوی ۱۶ مگاپیکسلی برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته است. دوربینی با دیافراگم F1/9 که در نور کم هم عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند.

گوشی گلکسی A5 هم مدل دیگری از خانواده‌ی گلکسی A سال ۲۰۱۷ به حساب می‌آید. محصولی با نمایشگر ۵٫۲ اینچی Super AMOLED که کیفیت بالایی دارد و تصاویر و ویدیوها را بسیار خوب نشان می‌دهد. از نظر سخت افزاری هم گلکسی A5 شباهت‌هایی به مدل A77 دارد. به طور مثال روی این گوشی هم تراشه‌ی هشت هسته‌ای و سه گیگابایت رم قرار گرفته است. حافظه‌ی داخلی آن هم ۳۲ گیگابایت است و با کارت حافظه می‌توان این مقدار را افزایش داد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که کوچک‌تر شدن گوشی روی ظرفیت باتری هم تاثیر گذاشته است. باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که البته در مقایسه با مدل سال گذشته افزایش پیدا کرده است. باتری A5 هم مانند A7 از شارژ سریع بهره می‌برد. دوربین‌های به کار رفته برای این محصول هم ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

اما عضو کوچک‌تر این خانواده گلکسی A3 نام دارد. گلکسی A3 از نظر اندازه کوچک‌تر و از نظر قدرت ضعیف‌تر از مدل‌های قبلی به حساب می‌آید؛ اما همچنان ویژگی‌های جالبی دارد که نظر کاربران را به سمت خودش جلب می‌کند. این گوشی ۴٫۷ اینچی به صفحه نمایش Super AMOLEDD مجهز شده و تنها ۱۳۵ گرم وزن دارد. ابعاد کوچک این محصول هم باعث شده که بتوان با یک دست به راحتی با آن کار کرد. این گوشی یک باتری ۲۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی روی آن قرار گرفته است. این گوشی ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. مقدار حافظه‌ی داخلی را هم می‌توان با کارت حافظه ارتقا داد.

البته تمام این گوشی یکسری ویژگی‌های یکسان دارند. به طور مثال تمام آن‌ها در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند و سنسور تشخیص اثر انگشت دارند.

در کنار معرفی گوشی‌های هوشمند گلکسی A سال ۲۰۱۷، ساعت Gear S3 هم در این مراسم حضور داشت. ساعتی که هر دو مدل کلاسیک و فرانتیر به زودی راهی بازار ایران خواهند شد و کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند. این ساعت هوشمند با سیستم عامل تایزن ساخته شده و کلی اپلیکیشن مخصوص دارد.

200

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 727374

وب گردی

وب گردی