توافق نامه همکاری بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد امضا شد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از"شاتا" این توافق نامه با هدف افزایش تعامل و همکاری بین بخشی، برای تسریع در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی ، به امضای محمد رضا نعمت زاده و سید رضا صالحی امیری رسید.
طبق این توافق نامه قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد بررسی و در صورت نیاز در جهت اهداف این توافق نامه اصلاح می شود.
همچنین بازنگری آیین نامه اجرایی تاسیس و نظارت بر چاپخانه ها و واحدهای وابسته در این جهت صورت خواهد گرفت.
بر اساس این توافق نامه امور مربوط به نقل و انتقال ، خرید ، واردات ، صادرات و ماشین آلات چاپ و تجهیزات مربوط به واحدهای صنعتی و صنفی مرتبط با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و کلیه امور محتوایی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد خواهد بود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه امضای این توافق نامه با اشاره به پایین بودن سرانه زمان مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت : در کشورهای صنعتی با وجود گسترش فضای مجازی مطالعه کتاب بیشتر هم شده و ما نیز باید این فرهنگ را از مدارس و پیش دبستانی آغاز کنیم.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه از سال 59 به دنبال ایجاد صنعت کاغذ در کشور بوده ام تصریح کرد : بحث کاغذ مهمتر از بحث های مربوط به ماشین چاپ و ... است.
وی ادامه داد : در حمایت هایی که تاکنون از صنعت چاپ و نشر و روزنامه و ... شده کاغذ را رها کرده ایم و این مسائل باعث شده که باگاس نیشکر مرتبا سوزانده شود در حالی که ماده اولیه صنعت چاپ کاغذ است .
مهندس نعمت زاده همچنین با اشاره به پایین بودن تعرفه کاغذ اعلام کرد : بانک ها و صندوق توسعه ملی تسهیلات دهی به این بخش را منوط به اصلاح تعرفه کاغذ کرده اند.
دراین نشست همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : کتابخوانی موضوعی چند وجهی است و باید طرحی ملی را در این زمینه شروع کنیم و چرایی خواندن و نخواندن را بررسی کنیم.
سید رضا صالحی امیری افزود : موضوع کتابخوانی همانند سایر موضوعات دچار تحول شده و باید دراین زمینه مطالعه عمیق و چند وجهی صورت گیرد و برای گسترش کتابخوانی باید ذائقه را تغییر داد.
وی با اشاره به سرانه 80 دقیقه ای بازیهای رایانه ای در بین بچه های ایرانی گفت : این نشان دهنده میل و گرایش بیشتر بچه ها به بازیهای رایانه ای در مقابل کتاب است.
صالحی امیری افزود : اگر بتوانیم با ساماندهی مشکلات و مسائل چاپ و نشر و توزیع ، کتاب خوانی و مطالعه موثر را یک دقیقه افزایش دهیم کارموثری انجام داده ایم.
وی تاکید کرد : افزایش تعرفه کاغذ زیان سنگینی به صنعت چاپ و نشر وتوزیع و کتابخوانی وارد می کند و حداقل یک زمان تنفسی به اینگونه صنایع بدهیم .
صالحی امیری تصریح کرد : ‌برای سال 95 حدود 300 میلیارد تومان یارانه به مطبوعات می دهیم واگر یارانه مطبوعات را قطع کنیم 80 درصد آنها تعطیل می شوند.

402/101

کد خبر: 727379

وب گردی

وب گردی