افتتاح 255 طرح صنعتی و معدنی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر

معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 255 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 117 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 22 هزار نفر در تمامی استان‌های کشور به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شاتا؛ محمدرضا فیاض در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برای اهالی رسانه ترتیب داده شده بود با اعلام این خبر افزود : همچنین در ایام دهه فجر در صددیم تا طی دو روز کاری وزیر صنعت ، معدن و تجارت به همراه معاونین و مدیران ارشد خود به استان مرکزی سفر نموده که در آن هم جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده و هم افتتاح و پوشش طرحها همچنین رسیدگی به طرح‌های نیمه تمام صورت گیرد.
به گفته فیاض از میان 255 طرح صنعتی و معدنی بیشترین طرح به استان‌های خراسان رضوی، البرز و تهران تعلق داشته همچنین بیشترین اشتغال به استان البرز با 3 هزار نفر ، استان خراسان رضوی با 1 هزار و 84 نفر و از سوی دیگر بیشترین سرمایه گذاری به استان‌های هرمزگان با 22 هزار میلیارد ریال ، استان کرمان 18 هزار میلیارد ریال و استان البرز 12 هزار میلیارد ریال را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه استان تهران نیز فعال صنعتی و معدنی می‌باشد افزود: آنچه می‌توان در یک ارزیابی کلی بیان نمود استان‌های البرز ، خراسان رضوی ، کرمان و هرمزگان رتبه های نخست در بهره‌برداری از طرح‌های ویژه دهه فجر می‌باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به 7 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال 95 گفت: 7 طرح از 33 طرح ملی در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان ، مازندران و هرمزگان به بهره‌برداری خواهد رسید که با این رخداد 25 طرح از 33 طرح افتتاح شده و 7 طرح مابقی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
فیاض افزود: تکیمل طرح‌های صنعتی معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که تعداد آنها 4 هزار و 290 طرح و با پیش‌بینی اشتغال 64 هزار نفر و پیش بینی سرمایه گذاری 18 هزار و 500 میلیارد تومان بوده به زودی وارد چرخه تولید خواهند شد.
وی در ادامه گفت: در 9 ماهه امسال صادرات غیرنفتی از لحاظ رشد 10 درصد افزایش و از لحاظ وزنی 32 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

402/101

کد خبر: 727385

وب گردی

وب گردی