گنج‌زاده: به دنبال کسب جایگاه اول جهان هستم

قهرمان کاراته جهان در سال 2016 گفت: می خواهم در رنکینگ لیگ جهانی کاراته اول شوم چون تاکنون هیچ ایرانی موفق به کسب این عنوان نشده است. ​​​​​​​

به گزارش ایسکانیوز، سجاد گنج زاده پس از کسب مدال طلا در لیگ جهانی کاراته وان پاریس در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته، در خصوص این دوره از مسابقات گفت: سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و واقعا ورزشکاران خوبی آمده بودند. در مجموع 7 مبارزه انجام دادم که تعداد مبارزاتم از مسابقات جهانی هم بیشتر بود و همین سطح مسابقات را نشان می‌دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: سخت ترین مبارزه ام تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده ترکیه بود که 2بار قهرمان جهان شده است. در ابتدای مسابقات از «ارکان» پیش افتادم اما بعد او 2 امتیاز گرفت که در نهایت توانستم مبارزه را به تساوی برسانم. در قانون جدید کاراته، پس از تساوی، هر ورزشکاری که اولین امتیاز را گرفته باشد، برنده اعلام می شود و خدا را شکر که از این پیکار دشوار پیروز بیرون آمدم. نماینده ترکیه واقعا ورزشکار جنگنده، باهوش و باتجربه ای است.

گنج زاده با اشاره به مبارزه نیمه نهایی مقابل سامان حیدری افزود: پیکار خوبی بود و هر دو تلاش کردیم مبارزه ای زیبا انجام دهیم که در نهایت من برنده شدم. سامان هم برای نشان برنز واقعا رقابت بسیار زیبایی انجام داد و با شایستگی به برتری رسید.

قهرمان جهان در سال 2016 در رابطه با فینال مقابل هلند اظهار داشت: فکر می کنم قد نماینده هلند بیش از دو متر بود. او بسیار جوان و با انگیزه بود و شرایط برای من سخت بود. اما به هرحال تجربیاتم در این پیکار به کمکم آمد و موفق به مدال طلای سنگین وزن شدم.

سجاد گنچ زاده در پاسخ به این سوال که برای سال 2017، چه هدفی را دنبال می کند؟ اذعان داشت: می خواهم در رنکینگ لیگ جهانی کاراته، اول شوم. تاکنون هیچ ایرانی موفق به کسب این عنوان نشده. در پایان سال 2017، عنوانی به اسم Grand Winner وجود دارد که به نفر اول رنکینگ لیگ جهانی تعلق می‌گیرد. تمام تلاشم را می کنم تا در پیکارهای بعدی لیگ جهانی که حضور دارم موفق باشم و این عنوان را تصاحب کنم.

او با اشاره به المپیکی شدن کاراته و توجه ویژه کشورها به این رشته افزود: توجه به رشته کاراته در فرانسه به وضوح دیده شد. کشورهای ژاپن، روسیه، فرانسه، ایتالیا و حتی عربستان با ترکیب خوبی آمده بودند و مشخص بود که کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری برروی این رشته هستند. مطمئن هستم اگر به کاراته ایران نگاه ویژه ای شود ما هم می توانیم در المپیک 2020 توکیو موفق به کسب مدال برای کاروان ورزشی ایران شویم.

602/601

کد خبر: 727395

وب گردی

وب گردی