افزایش تولید نفت با روش‎های ازدیاد برداشت در برنامه قرار دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی اشاره و عنوان کرد: افزاش ضریب بازیافت از مخازن نفتی صیانت از منابع ملی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، یکی از اولویت‌های مهم صنعت نفت، بحث ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی است، موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما همچنان راهی طولانی در این مسیر پیش رو داریم.

همایون یوسفی، نماینده اهواز در مجلس دهم به موضوع افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی اشاره و عنوان کرد: موضوع بازیافت نفت به منظور صیانت از منابع و بهره‌بردای مطلوب مطرح است، سرمایه ‎گذاری و بهره مندی از فناوری‎های جدید، ٢ مقوله مورد نیاز برای افزایش ضریب بازیافت هستند.

همان طور که مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن دانسته و امیدوار است این هدف به یک خواست ملی تبدیل شود.

این نماینده مجلس معتقد است: شرکت‎های داخلی و خارجی در قالب قراردادهای مشخص می‌توانند در زمینه افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های مشترک با وزارت نفت همکاری کنند، ایران در بخش انرژی دارای برنامه بلندمدت است، بنابراین پرداختن به مباحثی مانند بازیافت نفت، منطقی خواهد بود.

مسئولان صنعت نفت کشور معتقدند بازیافت نفت به میزان یک درصد، عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند، بنابراین این موضوع باید در فهرست اولویت‌های سرمایه گذاری قرار گیرد.

به اعتقاد نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، پرداختن به مواردی که همسو با منافع ملی است، با اهمیت تلقی می‌شوند، از این رو صیانت و استفاده بهتر از منابع نفتی به نفع کشور است که باید به طور مداوم مورد اهتمام قرار گیرد.

402/101

کد خبر: 727410

وب گردی

وب گردی