آیت‌الله جوادی آملی:  دو غده سرطانیِ جهان غرب، جنگ جهانی سوم راه می‌اندازند

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه نخبه‌پروری نکته مهمی است، تصریح کرد: در این سرزمین استعدادهای زیادی وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که روز دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) به قم سفر کرده‌اند، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی می‌داریم، زیرا این آتش‌نشانان ایثار و گذشت کردند و دین ما نیز گذشت و ایثار را مورد تأکید قرار داده است.

وی افزود: اگر فرهنگ در جامعه و مدیران تعریف نشود، آن جامعه با مشکل مواجه می‌شود. جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی نیز به دلیل وجود افکاری است که می‌پندارند انسان بعد از مرگ پوسیده می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: ترس از مرگ باعث به وجود آمدن این افکار شده، در حالی که دین اسلام می‌گوید انسان مرگ را می‌میراند. انسان ابدی باید کارهای ابدی داشته باشد تا متضرر نشود.

وی افزود: دو غده سرطانی در جهان غرب اگر امکانش را داشته باشند، جنگ جهانی سوم را نیز راه‌اندازی می‌کنند، در غرب کارخانه‌های اسلحه‌سازی به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

این مرجع تقلید افزود: اگر کمیسیون‌های مجلس به این موضوع توجه کنند که انسان کیست و انسان چیست، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. این موضوع با تعلیم و تزکیه همراه است و شناخت انسان و مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گوشه‌ای از کارهای شما از سطح فرهنگ هم بالاتر است. نخبه‌پروری نکته مهمی است، زیرا در این سرزمین استعدادهای زیادی وجود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: اگر عظمت زن و خانواده را بشناسیم، نه ازدواج زودرس را شاهد خواهیم بود و نه ازدواج دیررس را مشاهده می‌کنیم. موضوع طلاق نیز بسیار مهم است و اگر در خانواده‌ای طلاق را مشاهده کنیم، تبدیل به بافت فرسوده‌ای می‌شود که به این زودی‌ها آباد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به معارف اهل بیت مانع از ایجاد اختلاف طبقاتی می‌شود، گفت: تمام تلاش کشور ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: در کشور فقیری که جیبش خالی است و ستون فقرات شکسته‌ای هم دارد، نمی‌توان از این کشور انتظار مقاومت داشت.

302/300

کد خبر: 727414

وب گردی

وب گردی