مدلسازی برای یکپارچه سازی ساختمان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مشاور برنامه ریزی توسعه، در شرکت توسعه تجارت یکپارچه ساختمان گفت :یکپارچه سازی ساختمان یک نهضت و فرهنگ جدید استفاده از فناوری های دیجیتالی در صنایع ساختمان است .

ابوالفضل نوایی مشاور برنامه ریزی توسعه، در شرکت توسعه تجارت یکپارچه ساختمان در گفتگو با ایسکانیوز گفت :یکپارچه سازی ساختمان یک نهضت و فرهنگ جدید استفاده از فناوری های دیجیتالی در صنایع ساختمان است .

وی ادامه داد: این فرهنگ و استفاده از فناوری در تمام دنیا به صورت اجباری شده است، که ما آن را در ایران بومی سازی می کنیم و برای این کار سه مرحله انتخاب کرده ایم: مرحله نخست آن، بحث اطلاع رسانی آموزش برای فناوری های نوین ومرحله بعد آموزش آن است.

نوایی با اشاره به بحث دیگر این فناوری خاطرنشان کرد: بحث دیگری که اکنون داریم بحث زیرساخت های این فناوری و انجام خدمات است، یعنی ما در این سه عرصه به طور همزمان فعالیت می کنیم.به عبارتی هم اطلاع رسانی وهم آموزش را به طور همزمان انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه برای انجام مدل سازی،مهندسی و شبیه سازی این کار بایدحداقل یک تیم 10 نفره داشت اذعان کرد: چنین تیمی لازم است تا بتوان تمام خطاهای پروژه را پیش از ساخت از لحاظ ایمنی، انرژی، مصالح، اقتصاد و تمام ابعاد دید و سپس آن پروژه را شبیه سازی کرد و ساخت،چرا که ساختمان تنها چیزی است که نمی توانند مشابهش را بسازند. مثلا در بحث ساخت خودرو می توانند با ساخت یک نمونه از آن ایراداتش را دیده و برطرف کنند. که ما برای رفع این مشکل ،شبیه سازی را در یک فضای کاملا دیجیتال انجام می دهیم.

این مشاور برنامه ریزی توسعه در شرکت توسعه تجارت یکپارچه با بیان اینکه ما اکنون محصولاتمان، مدلهای دیجیتالی عناصر و مصالح ساختمانی است اظهار داشت: مثلا در بحث ساختمان ، بر اساس نیاز تمام تولیدکنندگان استاندارد در ایران ،محصول تولید می کنیم ، البته محصولات آموزشی هم در کنار اینها داریم.

وی در پاسخ به این سوال که این نمونه تولیدی چقدر از مشابه خارجی آن ارزان تر است گفت : این محصولات از نظر خدماتشان ،قیمت شان حدود 10 درصد نمونه خارجیشان است.اما از نظر برتری می توان گفت همه در یک سطح هستند.


وی خاطر نشان کرد: این محصول یک فرهنگ است. مبتکر و مخترع ندارد.لیکن در همه جای دنیا دانشی است که به آن افزوده شده است .

وی درباره خدمات دانشگاه آزاد در کمک به تولید این محصول اظهار داشت: ما اکنون در دانشگاه آزاد مستقر هستیم، به این صورت که برای توسعه این فناوری در کل جامعه ،قرار است با همدیگر تعامل داشته باشیم. فعلا در گام اولیه به عنوان یک واحد فناور هستیم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: ما درحال حاضر 8نفر مشغول به فعالیت بر روی این طرح هستیم که همه از دانشجویان دانشگاه آزاد هستیم.

402/101

کد خبر: 727428

وب گردی

وب گردی