حاشیه های روز دوم جشنواره فیلم فجر/ «شماره 17 سهیلا» همه را خنداند

حضور حجت الله ایوبی در کاخ جشنواره و اظهارات او درباره فیلم «کاناپه» از مهم ترین اتفاقات سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در روز دوم است.

به گزارش ایسکانیوز، در دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، همچون روز گذشته، استقبال از فیلم های مستند کم بود، در این روز فیلم «انحصار ورثه» ساخته محمدعلی شعبانی به نمایش درآمد که تماشاگران زیادی در سالن حضور نداشتند.

*اما شاید مهم ترین حاشیه ای که در روز 11 بهمن در کاخ جشنواره رخ داد حضور حجت الله ایوبی در برج میلاد و در هنگام نشست رسانه ای فیلم « شماره 17 سهیلا» بود، رئیس سازمان سینمایی دقایقی را در جلسه نقد و بررسی فیلم حضور داشت و پس از آن سالن را ترک کرد.

* روز دوم جشنواره باز هم فیلم های با موضوعات اجتماعی حضور پر رنگ تری داشتند.

* فیلم «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی به نمایش درآمد که با موضوع دفاع مقدس بود و همچون فیلم «ایتالیا ایتالیا» قهرمان آن یک نویسنده بود و از راوی در فیلم استفاده شده بود.
* شقایق فراهانی از نقش های اصلی «چراغ های ناتمام» در جلسه نقد و بررسی فیلم حضور نداشت.
* حضور آتش تقی پور در نشست نقد و بررسی «چراغ های ناتمام» و نقد او نسبت به این فیلم هم از نکات جالب دیروز بود.
* تغییر در چیدمان صندلی های سالن سعدی که نشست های پس از فیلم در آن برگزار می شود هم یکی دیگر از نکات حاشیه ای این روز است، این اتفاق به دلیل اعتراض خبرنگاران به رفت و آمدهای نامنظم عکاسان صورت گرفته است.

* در جلسه نقد و بررسی فیلم «شماره 17 سهیلا» علیرضا داوود نژاد هم حضور یافت، زهرا داوود نژاد، فرزند او در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.
* فیلم «دعوتنامه» از فیلم هایی بود که در این روز به دلیل کیفیت پایین فیلم مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار نگرفت و بیشتر مخاطبان سالن سینما را ترک کردند و یا در لحظاتی با کف زدند اعتراض خود را به حضور این فیلم در جشنواره اعلام می کردند.
* «شماره 17 سهیلا» فیلمی بود که در روز دوم جشنواره با استقبال بسیار خوب مخاطبان رو به رو شد و اکثر تماشاگران از سالن راضی بیرون آمدند.
* از دیگر نکات حاشیه ای روز دوم جشنواره صحبت های حجت الله ایوبی درباره فیلم «کاناپه» است، او درباره این فیلم گفت: «کاناپه» وارد جشنواره نشده است و هنوز اتفاقی برای آن نیفتاده است بعدا مراحلی را طی می کند به نظرم رسیدن به امر «کاناپه» وقتش در جشنواره نیست.
* 11 بهمن ماه در برج میلاد فقط اختصاص به فیلمسازان فیلم اولی داشت، هر چند بازیگرانی که در این آثار حضور داشتند اکثرا بازیگران با سابقه سینما هستند.
* در سالن نمایش برج میلاد همانند روز 10 بهمن اینترنت قطع بود.
* فیلم هایی که در روز دوم جشنواره به نمایش درآمدند، بیشتر فیلم هایی تلخ بودند به غیر از «شماره 17 سهیلا» که به دلیل موضوعی که دارد در بسیاری از لحظان باعث خنده تماشاگران شد.
*حضور بهزاد فراهانی و همسرش به همراه شقایق فراهانی در زمان نمایش فیلم تابستان داغ از دیگر نکات حاشیه ای جشنواره در روز دوم است.

*علی مصفا که از بازیگران فیلم تابستان داغ است هم برای تماشای این فیلم در سانس آخر به کاخ جشنواره آمد.

لیلی رشیدی و احترام برومند هم برای تماشای تابستان داغ از مهمانان روز دوم جشنواره بودند.

* حضور مهمانان در روز دوشنبه، 11 بهمن ماه نسبت به روز اول جشنواره کمتر بود و این رویداد فرهنگی و هنری روز خلوتی را پشت سر گذاشت.
501500

کد خبر: 727436

وب گردی

وب گردی