رزمایش مشترک آمریکا و لهستان با هدف بازدارندگی مقابل روسیه

سربازان آمریکا و لهستان با کمک جنگ افزارهای نظامی آمریکا رزمایش‌های مشترکی را به عنوان بخشی از بزرگترین استقرار نیروهای آمریکایی در اروپا از زمان پایان جنگ سرد برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری راشاتودی، این رزمایش‌ها با هدف قدرت نمایی نیروهای آمریکایی برای بازدارندگی مقابل تخاصم "احتمالی" از سوی روسیه برگزار شد.

ژنرال بن هاجز، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا به خبرنگاران گفت: بهترین راه برای تضمین اینکه هرگز حمله‌ای از سوی روسیه رخ نمی‌دهد این است که در آمادگی کامل باشیم. از نظر من هم غیرممکن است و بهترین راه برای اینکه همچنان آن را غیرممکن نگه داریم این است که توانایی‌های بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

اوایل همین ماه ۸۷ تانک آمریکا، ۱۴۴ دستگاه خودروی زرهی و ۳۵۰۰ سرباز به عنوان بخشی از برنامه ناتو برای تقویت در نزدیکی مرز روسیه وارد اروپا شدند. این اقدام در نشست ماه ژوئیه ناتو در ورشو مورد موافقت قرار گرفته بود.

این بزرگترین تقویت نظامی در اروپا از زمان پایان جنگ سرد است و بخشی از تلاش‌های دولت اوباما برای بازدارندگی در مقابل چیزی است که "تخاصم روسیه" در شرق اروپا توصیف می‌کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 727451

وب گردی

وب گردی