هیات های مذهبی به محورهای اندیشه و فلسفه سیاسی توجه کنند

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر کیفی سازی فعالیت های این هیات ها، گفت: هیات ها به محورهای اندیشه و فلسفه اسلامی و سیاسی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین نمازی، مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در نشست فعالان هیات های مذهبی درباره فعالیت این هیات ها در دانشگاه گفت: استفاده از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری باید نقشه راه هیات های مذهبی در دانشگاه باشد.

او ادامه داد: باتوجه به تاکید مراجع تقلید برای زنده نگه داشتن روزهای فاطمیه، برگزاری همایش ملی فاطمیه یکی از برنامه های ضروری محسوب می شود.

نمازی به تاکیدات دکتر میرزاده برای کیفی سازی هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت: اولویت اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی باید کیفی سازی هیات های مذهبی در دانشگاه باشد. همچنین بخش نامه این هیات ها باید بازنگری و به روز رسانی شود.

مدیرکل امور تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وجود اساسنامه برای هیات های مذهبی یک ضرورت است که باید به آن توجه شود. همچنین ارتباط هیات های مذهبی با نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باید تقویت شود و با توجه به دستورالعمل های قانونی همه هیات های مذهبی فاقد مجوز باید تا پایان سال جاری مجوز بگیرند.

او با تاکید بر اینکه نشاط در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: هیات های مذهبی همانطور که در مراسم سوگواری فعال هستند باید در برنامه های شاد و جشن های مذهبی در چارچوب شرع و آداب فعالیت داشته باشند. همچنین این هیات ها باید به هویت مذهبی دانشگاهی و جه سنتی خود توجه داشته باشند و ظرفیت ارتباط با مجامع دینی دانشگاهی بین المللی را پیدا کنند.

نمازی افزود: هیات ها علاوه بر فعالیت های مذهبی باید در زمینه های اندیشه و فلسفه سیاسی اسلام هم فعال باشند اما نباید وارد بازی های سیاسی شوند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی به بودجه هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت: هیات های مذهبی با توجه به سطح فعالیت شان باید بتوانند از راه های دیگر بودجه جذب کنند که در این جهت اداره کل تشکل ها به آنها کمک می کند.

او درباره سیاست های کلی هیات های مذهبی گفت: برای تعیین سیاست های کلی و برنامه ریزی و پیشبرد و تسهیل امور به شورای مشورتی متشکل از فعالان هیات های مذهبی نیاز است که بتواند در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

نمازی در پایان تاکید کرد، اگر فعالیت های هیات های مذهبی رویکردی فرهنگی داشته باشد آنها می توانند از بودجه فرهنگی نیز استفاده کنند.

204/200

کد خبر: 727498

وب گردی

وب گردی