بانک‌ها برای برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی همکاری کنند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از دو ماه گذشته تاکنون عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار خوب نبوده است گفت: بانک‌هایی که پروژه‌های سنگینی دارند اعلام کنند تا در سفر روحانی مدیران آنها حضور یابند.

به گزارش ایسکا نیوز، سید علی اکبر پرویزی شامگاه شنبه در بیست و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکل واحدهای تولیدی که چند سال است فعال بوده و در حال حاضر نیازمند مبالغی برای جلوگیری از تعطیل شده هستند باید مشکلات آنها برطرف شود.

وی افزود: اگر بانک‌های استان خراسان جنوبی در زمینه ارائه تسهیلات مشکل دارند باید زودتر به ما اعلام کنند تا ما با بانک‌های تهران مکاتبه کنیم و در صورت جور نشدن تسهیلات باید بتوانیم به متقاضیان اعلام کنیم که این امر شدنی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مدت دو ماه پیش تاکنون عملکرد بانک‌های خراسان جنوبی تاکنون خوب نبوده و پروژه‌هایی که در دست بررسی است بانک‌ها باید قطعی کنند که اگر مشکلی برای سرمایه‌گذاری است به ما بگویند.

پرویزی افزود: واحدی که به دنبال تزریق تسهیلات است باید به دنبال آن تلاش کند اگر واحدی برای کامل کردن مدارک در فرصت زمانی مراجعه نکرد آن واحد عملا باید حذف شود و در ارائه تسهیلات به برخی بانک‌ها فشار می‌آید اما متأسفانه برخی دیگر از بانک‌ها همکاری خوبی ندارند.

وی بیان کرد: برای مشکلات سیمان باقران امروز صحبت زیادی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا وضعیت سیمان باقران از این وضعیتی که هست خارج شود و در زمینه فولاد قاینات 18 میلیون یورو به پیمانکار پرداخت شده و بانک‌ها کمک کنید تا شب عید مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان برطرف شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما تا شب عید از بانک‌ها می‌خواهیم به واحدهای تولیدی مشکل‌دار پول دهند تا زودتر مشکلات آنها برطرف شود و پروژه‌هایی که می‌توانیم زودتر انجام شود و ما در حال حاضر وضعیت بانک‌ها را می‌دانیم و هر بانکی که برای تامین منابع مشکلی دارد به ما اعلام کند تا از تهران پیگیری کنیم چون از مرکز بارها به ما اعلام می‌شود که در زمینه تسهیلات بانک‌ها مشکلی ندارند.

پرویزی با اشاره به سفر روحانی به خراسان جنوبی اظهار داشت: این سفری کاری است و همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا از این سفر بهترین استفاده را داشته باشیم و برخی بانک‌ها که پروژه‌های سنگینی دارند به ما بگویند تا مدیران مرتبط آنها هم در این سفر حضور داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سفر است برخی از پروژه‌های ملی افتتاح و سفر در هفته آخر بهمن ماه انجام می‌شود همه تلاش کنند تا شاید مشکل و گرهی باز شود.

پرویزی افزود: اسناد مالکیت زمین شهرک‌های صنعتی صادر سود تا مالکان بتوانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و جایگزین کردن تسهیلات بابت بدهی‌کاری درست نیست و تعدادی از بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده که برای بدهی گذشته آن‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: بانک‌هایی که در بخش کشاورزی و صنعت نقش کمتری دارند برای آنها پروژه تعریف و ارسال شود.

کد خبر: 727500

وب گردی

وب گردی