حمله موشکی یمن به اردوگاه اماراتی در دریای سرخ

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب اردوگاه اماراتی در جزیره زقر در دریای سرخ واقع در غرب یمن را مورد حمله قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسپاتنیک، یک منبع نظامی یمنی گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله یمن با شلیک موشک ساخت داخل برکان با برد متوسط اردوگاه اماراتی در جزیره زقر را که اوایل سال گذشته توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اشغال شد مورد حمله قرار داد.
جزیره زقر بخشی از ارخبیل حنیش است که اریتره درسال 1995 آن را به اشغال خود درآورد و درسال 1998 بر اساس حکم دادگاه لاهه به یمن پیوست.
حمله موشکی انصارالله یمن به اردوگاه اماراتی چند ساعت پس از حمله آنها به ناو جنگی عربستان در دریای سرخ صورت گرفت و شدت خسارت وارده به عربستان تا حدی بود که این کشور متجاوز را مجبور به اعتراف به آن کرد و اینچنین اعلام کرد که ناو عربستانی توسط قایق های انصارالله هدف قرار گرفت.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

306/300

کد خبر: 727587

وب گردی

وب گردی