"اسفار سرگردانی" جمال جبار غریب منتشر شد

جمال جبار غریب با "اسفار سرگردانی" در ایران معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر دریافتی، "مضمون اصلی رمان اسفار سرگردانی که اثر جبار جمال غریب است و از مهم‌ترین رمان‌های برتر ادبیات کرد به‌شمار می‌رود، از یک سو داستان کشتار و نسل‌کشی ارمنی‌ها به دست تُرکان جوان عثمانی و از سوی دیگر نسل‌کشی مردم کردستان عراق به دست رژیم بعث است. کاکو شخصیت اصلی رمان حاصل ازدواج مردی کُردزبان با زنی ارمنی است. او که پدر و مادرش ریشه در مشرق‌زمین دارند، دچار نوعی بحران هویت و سرگردانی روحی می‌شود و در پی یافتن ریشه‌های خود بدون اطلاع پدر و مادرش راهی مشرق‌زمین می‌شود و درحالی‌که برف سنگینی باریده، وارد روستایی کُردنشین می‌شود و با زنی به نام نازجواهرخاتون و دختر جوانی به نام سْحربانو ـ که از او با عنوان نسیم بهشتی یاد می‌کند ـ برخورد می‌کند و در طول این برخورد، قلم جادویی نویسنده صحنه‌هایی می‌آفریند که تا مدت‌ها و بلکه برای همیشه در ذهن خواننده ماندگار خواهد..."

"اسفار سرگردانی"، یکی از رمان‌های جبار جمال غریب است که به‌تازگی جایزه‌ی حسین عارف را گرفته است و با این اثر برای اولین بار در ایران معرفی می‌شود.

نویسنده این رمان خطاب به خواننده‌های فارسی‌زبان می‌گوید: "من فقط می‌خواهم یک نکته را به مخاطبان فارسی‌زبان یادآور شوم و آن اینکه: دروازه‌ی این رمان‌ها کوچک یا بزرگ باشد، تنها و تنها به یک نفر اجازه‌ی ورود می‌دهند... یک نفر که در مدت خواندن رمان، دنیا را رها کرده و برای این رمان‌ها زندگی می‌کند."

این رمان را انتشارات افراز در 276 صفحه، در قطع رقعی و با قیمت 25000 تومان اخیراً منتشر کرده است.

504500

کد خبر: 727603

وب گردی

وب گردی