نتیجه نقش مهم فرهنگیان بعد از انقلاب 5هزار شهید فرهنگی و 36هزار دانش آموز شهید است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین گلبانک زنگ انقلاب گفت: فرهنگیان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از انقلاب نیز به فعالیت خود ادامه دادند که نتیجه آن 36هزار دانش آموز شهید است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین گلبانک زنگ انقلاب به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه صبح امروز در دبیرستان شاهد حضرت زینت(س) شهریار برگزار شد و در این مراسم فولادوند با بیان اینکه در پیروزی انقلاب سه رکن اساسی وجود داشته، گفت: رهبری، ایدئولوژی و فرهنگیان تاثیر گذار بودند.

او ادامه داد: فرهنگیان در تبیین نظرات، فضای فکری و شناساندن شخصیت امام (ره) در جامعه نقش بی‌بدیلی داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: فرهنگیان از سال 42 تا 57 در کنار روحانیت نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان به فعالیت خود ادامه دادند.

فولادوند گفت: گواه این فعالیت‌ها پس از انقلاب 5 هزار شهید فرهنگی و 36 هزار دانش آموز شهید است و اکنون نیز فرهنگیان باید انقلاب را به نسل سوم ارائه دهند.

او در رابطه با برنامه‌های دهه فجر گفت: در دهه فجر برنامه‌های متنوعی در 4 هزار و 947 آموزشگاه در نظر گرفتیم که از جمله این برنامه آموزش حقوق شهروندی است.

در ادامه این مراسم سعید ناجی فرماندار شهریار به بیان ویژگی‌های این شهرستان و نحوه فعالیت مردم پرداخت و گفت: شهریار داری 750 هزار نفر جمعیت بوده و با وجود بافت قدیمی متاثر از جمعیت کثیری که این منطقه را برای سکونت انتخاب کردند به ارائه خدمات برای شهروندان می‌پردازد.

او افزود: این شهرستان در حوزه سلامت و درمان و همچنین آموزش و پرورش اقدامات قابل توجهی انجام شده که با توجه به محدودیت‌های اعتباری طی دو سال گذشته 45 پروژه آموزش و پرورشی دست احداث است.

فرماندار شهریار گفت: این نحوه فعالیت نسبت به 13 سال پیش از آن با رشد بسیار خوبی در حال اجرا می‌باشد و این کار با تکیه بر ظرفیت‌های قانونی ماده 18 شوراهای آموزش و پرورش محقق شده است.

ناجی گفت: در دهه فجر امسال 50 پروژه با 80 میلیارد اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران.

204/200

کد خبر: 727629

وب گردی

وب گردی