عسکری: اخلاص هیات ها باعث وقوع انقلاب اسلامی شد

نشست هم اندیشی جمعی از فعالان هیات های مذهبی دانشجویی با حضور حجت الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه موحد نیا معاون اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی 190 هیات فعال هستند که از این تعداد تاکنون 120 هیات مجوز گرفته اند.
وی افزود: از مجموع هیات ها 6 نفر به عنوان منتخب قرار شد در شورای اجرایی در هفته فاطمیه به اداره تشکل ها کمک هایی داشته باشند.
موحدنیا اظهار کرد: دانشجویان به طور کل در کانون ها، انجمن های علمی ، تشکل ها، بسیج و هیات ها فعالیت می کنند که هیات ها به عنوان زیر مجموعه تشکل ها اداره می شوند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حدیثی از امام صادق ع گفت: شرایط زمان و مکان باید در مباحث مختلف مورد نظر قرار گیرد و در شرایط تاریخی مختلف استفاده از اهرم های ابزاری دینی متفاوت شوند. چنانچه در دوره های مختلف تاریخی شاهد بروز و ظهور جریان دینی در قالب حکومت بنی امیه و بنی عباس بودیم و تا امروز که اسلام را در قالب اسلام امریکایی و انگلیسی تعبیر می کنند و این عوامل گویای این است که نگاه انسان ها به دین می تواند ابزاری باشد. برخی افراد در شکل مثبت برای آخرت و برخی به شکل منفی برای بسط قدرت از دین استفاده می کنند.
علی عسکری ادامه داد: عقل و عشق در هیات های مذهبی و کارکردهایش نقشی توامان دارند و فعالیت در این عرصه به انگیزه و میزان عشق فرد بستگی دارد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اخلاص هیات باعث وقوع انقلاب اسلامی شد اما در واقعیت امروز از نظر اجتماعی در اقلیت قرار گرفته است.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در قالب هیات اندیشه ورز فراتر از هیات معمولی فعالیت کرده و فعالیتهای خود را در قالب کلاس ها پیوند دهید.

205/200

کد خبر: 727647

وب گردی

وب گردی