از ترامپ تا ترامپ/  دوران کاندیداتوری و ریاست جمهوری

دونالد ترامپ تاکنون بخشی از وعده‌های خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا به عمل رسانده است. حال باید منتظر اقدامات بعدی او باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پولتیکو، جمهوری‌خواهان منتظرند تا او به یک محافظه‌کار سنتی تغییر چهره دهد. دموکرات‌ها نیز امیدوارند اقدامات عجیب او شدت بیشتری نیافته و بتوانند با او چند قرارداد ببندند و امتیازاتی رد و بدل کنند.

اما بهترین راه برای فهمیدن اینکه او به عنوان یک رئیس‌جمهور چگونه عمل خواهد کرد، بررسی وعده‌های خودش است. چرا که او کماکان در همان مسیر گام بر می‌دارد.

ترامپ از مهاجرت اتباع تعداد مشخصی از کشورهای مسلمان جهان به آمریکا جلوگیری کرده است. همانطور که در کمپین انتخاباتی خود نیز این وعده را داده بود. او وعده داده بود که یک مرکز جهت شناسایی مسلمانان آمریکا تاسیس کند، مهاجران غیرقانونی را از آمریکا اخراج کرده و داعش را بر سر دو راهی فرستادن نفت به آمریکا یا کشته شدن خانواده‌های آن‌ها قرار دهد.

وعده‌های ترامپ در دوران انتخابات مورد تمسخر واقع شده و به آن‌ها توجه چندانی نشد. وعده‌هایی مثل زندانی کردن هیلاری کلینتون و حتی تغییر بعضی از قوانین آمریکا نیز کماکان باقی‌مانده‌اند.

ریپ یکی از شهروندان آمریکا می‌گوید: من یکی از مردمی هستم که تصور می‌کردم او این مسائل را مطرح می‌کند تا شناخته شود. هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردم که واقعا بخواهد تمام سخنانش را اجرایی کند!

تد لیو می گوید: زمانی که انتخابات تمام شد من فکر می‌کردم که انتخابات ریاست جمهوری مربوط گذشته است و او حالا رو به جلو حرکت خواهد کرد!

شاید تنها کسی که در دوران کمپین انتخاباتی سخنان او را کاملا جدی گرفته بود، خاویر بسرا بود. این نماینده در پاسخ به جدی بودن یا نبودن سخنان ترامپ گفته بود: تنها ببینید که او چه خواهد کرد!

اریک اشنایدرمن از نیویورک یادآور شد: او در اولین هفته ریاست جمهوری خود نشان داد در حال تغییر مسیر آینده آمریکا به سمت مورد نظر خودش است. ما امروز باید برای بقاء قانون اساسی بجنگیم که حاصل ده‌ها مبارزه در تاریخ آمریکاست.

مردم آمریکا که آماده پذیرش یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه دیگر بودند ناگهان با مدیری مواجه شدند که به قواعد و قوانین اهمیتی نمی‌دهد.

شان اسپیسر به ای‌بی‌سی گفت: ترامپ دارد دقیقا همان کارهایی را انجام می‌دهد که در زمان کمپین انتخاباتی خود به مردم وعده داده بود.

او حالا رئیس جمهور است! طبیعتا متفاوت از وعده‌هایش عمل می‌کند. چون دیگر انتخابات را برده است.

پل رایان از کنگره آمریکا می‌گوید: کارهای ترامپ قطعا پیامدهایی را به همراه خواهد داشت. این پیامدها هم درون کنگره و هم درون کشور قابل لمس خواهد بود.

دموکرات‌ها نیز در حال آماده شدن برای پیامدهای اعمال دونالد ترامپ هستند.

کیت الیسون، یکی از کاندیداهای حضور در کمیته مرکزی دموکرات‌ها معتقد است دونالد ترامپ خود را برای انتخابات آینده آماده خواهد کرد. او با محدود کردن زمانبندی‌های سنتی برای رای‌گیری، تلاش می‌کند قدرت کنترل خود بر فضای انتخابات را از دست ندهد.

او معتقد است ترامپ قوانین شهروندی را نیز تغییر خواهد داد.

دموکرات‌ها در تلاش‌اند تا راه‌های تازه‌ای جهت سلب مشروعیت دونالد ترامپ بیابند که احتمال می‌رود شامل تحریم حضور در کنگره همزمان با ورود او به ساختمان کنگره آمریکا باشد.

لیو می‌گوید در صورتی که دموکرات‌ها بتوانند افکار عمومی را تحت کنترل خود قرار دهند، نمایندگان استیضاح را آغاز خواهند کرد.

همچنین برکا ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ بیمه و امنیت اجتماعی را از بین نبرده و در مسائلی از مواضع خود کوتاه بیاید.

او در ادامه بعید دانست که ریاست جمهوری ترامپ بتواند تکیه‌گاه محکمی داشته باشد.

303/300

کد خبر: 727714

وب گردی

وب گردی