کارمندان گوگل اقدام به برگزاری تظاهرات نسبت به فرمان ترامپ کردند

بیش از 2000 نفر از کارکنان گوگل در سرتاسر دنیا اقدام به برگزاری تظاهرات و اعتراضاتی نسبت به فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران از 7 کشور مسلمان شدند. این افراد با استفاده از هشتگ GooglersUnite# تصاویر و ویدیوهای مربوط به اعتصابات خود را منتشر کردند که شامل مقر اصلی گوگل در مانتین ویو نیز بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، این اعتراضات پس از اختصاص کمک 2 میلیون دلاری کارمندان گوگل به سازمان های مدافع حقوق مهاجران رخ داد که علاوه بر آن با کمک 2 میلیون دلاری شرکت گوگل نیز همراه بود. «انظام حسین» یکی از کارمندان دفتر گوگل در مانتین ویو گفت :این یک پاسخ مستقیم به قانون منع ورود مهاجران بود. ما می خواستیم جزئی از این حرکت باشیم و از همکاران خود که تحت تأثیر این قانون هستند حمایت کنیم.

سرگی برین و ساندار پیچای به عنوان مؤسس و مدیر عامل غول جستجوگر نیز از کارکنان خود پشتیبانی کردند. برین در این باره گفت «مبارزه کماکان ادامه دارد.» از طرف دیگر پیچای هم اشاره کرد که «این یک مجادله میان ارزش های بنیادی انسانیت است.»

گفتنی است اعتراضات امروز توسط کارمندان برنامه ریزی شده بود اما حمایت گوگل را نیز در پی داشته است. یکی از معترضان به وبسایت «ورج» گفته است که سازمان دهی به این تظاهرات از چند روز پیش و توسط خود کارکنان آغاز شده بود.

یک منبع خبری نزدیک به اعتراضات بیان کرد که «صوفی اسماعیل زاده»، شهروند کانادایی متولد ایران که 15 سال در آمریکا زندگی کرده است، سخنران اصلی در مانتین ویو بوده. اسماعیل زاده به عنوان مدیر محصول دستیار گوگل فعالیت داشته و زمانی که فرمان ترامپ اجرایی شد، برای انجام مأموریت از سانفرانسیسکو به مقصد زوریخ پرواز کرده بود.

اسماعیل زاده پس از صدور حکم دادگاه فدرال آمریکا توانست روز گذشته به خاک آمریکا بازگردد و امروز در این تظاهرات شرکت کند.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 727736

وب گردی

وب گردی