ابوترابی فرد: مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی را تحولات علمی در کشور می‌دانم/ دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تربیت دانشجویان عالم و اندیشمند در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری حرکت کند

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده با حضور معاونان دانشگاه و سایر اعضای هیات علمی امنا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این جلسه از خداوند علو درجات را برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسالت کرد و در ادامه گفت: ما در نخستین روزهای دهه مبارک فجر قرار داریم اما باید بگویم که انقلاب اسلامی انقلاب عظیمی در حوزه علمی کشور به وجود آورد. هنگام پیروزی انقلاب در موسسه آموزش‌ عالی دهخدا حدود 5هزار دانشجو در رشته‌های علوم انسانی و شاید یک متر مربع در کل استان قزوین فضای تحت تملک آموزش عالی وجود نداشت و حتی موسسه خیام یک آپارتمان استیجاری برای آموزش عالی داشت.

او در ادامه به تعداد دانشجویان در مقاطع تحصیلی اشاره کرد و افزود: امروز در قزوین حدود 1232 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی داریم و مجموع دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از مرز 3007 دانشجو عبور کرده است بنابراین می‌توان گفت انقلاب عظیمی در حوزه علمی کشور به وجود آمده است.

ابوترابی‌فرد مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی را تحولات علمی در کشور دانست و گفت: توسعه علمی کشور و جامعه دانشگاه شکافی میان سنت و مدرنیته به وجود آورد و به عقیده من قدرت و توسعه علمی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران منجر شده است.

نائب‌رئیس مجلس نهم شورای اسلامی به شهیدان دانشمند هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: شهید علی‌محمدی تمام مقاطع تحصیلی خود را در ایران سپری کرده بود و خوشبختانه باید بگویم همه دانشمندان ما در این مملکت تربیت شده‌اند؛ ضمن اینکه میانگین سن دانشمندان ما 25 سال است.

او از مدیریت حمید میرزاده در توسعه علمی کشور تشکر و قدردانی کرد و گفت: دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تربیت دانشجویان عالم و اندیشمند در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری حرکت کنند تا انشاءالله بتوانیم به تولید علم در کشور تبدیل شویم.

ابوترابی فرد در پایان افزود: ما باید نیروهای خوبی در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی برای کشورمان تربیت کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه اقدامات بسیار موثر و خوبی انجام دهد.

203/200

منبع: آنا

کد خبر: 727806

وب گردی

وب گردی