دانشگاه آزاد اسلامی یکی از حسنات برجای مانده از آیت الله هاشمی است/دانشگاه آزاد اسلامی بودجه قابل توجه ای به امور پژوهشی اختصاص داده است

عضو هیات امنای استان قزوین در جلسه هیات امنای این استان ضمن ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده توسط دکتر موسی خانی درباره وضعیت واحدهای استان قزوین گفت: موسی خانی یکی از سرمایه های کشور به شمار می روند که در عرصه مدیریت علمی به پیشرفت های بسیاری دست یافته اند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهشتی سرشت نماینده وزارت علوم در هیات امنای استان قزوین، در ادامه به مقایسه دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه های مهم تاریخ ایران پرداخت و گفت: بحث توسعه علمی در گذر تاریخ ایران همواره مورد توجه واقع شده و بنیانگذاران دانشگاه ها و مدارس باعث ایجاد تحولات و پیشرفت های بسیاری در ایران شده اند.

بهشتی سرشت ادامه داد: به عنوان مثال خواجه نظام الملک طوسی مدارس نظامیه را شکل داد اگر چه این روزها اثری از آن نیست ولی نام و یاد او در تاریخ زنده است و یا خواجه رشید الدین فضل الله همدانی که با ایجاد دانشگاهی در تبریز باعث تحولات بسیاری در زمینه علوم مختلف شد. امیر کبیر نیز با تاسیس مدارس دار الفنون نام خود را در تاریخ ایران زنده ساخت چرا که بسیاری از رجل سیاسی 200 سال اخیر از این مدارس فارغ التحصیل شده اند.

وی همچنین به اقدام ماندگار آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم مجاهد آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از حسناتی که از خود برجای گذاشته دانشگاه آزاد اسلامی است و امروز گزارشی که موسی خانی از وضعیت این استان ارائه می دهد مایه خوشحالی است.

عضو هیات امنای استان قزوین گفت: بنده از ابتدا در روند تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین قرار دارم و شاهد بودم که موسی خانی چگونه با تلاش شبانه روزی خود توانست این دانشگاه را به این جایگاه برساند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه ها در انعکاس دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی گفت: دستاوردهای علمی نظام جمهوری اسلامی پس از 4 دهه امروز مایه فخر و غرور است که بخشی از این دستاوردها را امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شاهد هستیم.

بهشتی با اشاره به میزان بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اختصاص 11 درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به امور پژوهشی رقمی منطقی است. این در حالی است که در بسیاری از دانشگاه های دولتی حداقل 16 درصد از بودجه خود را به امور پژوهشی اختصاص می دهند که در نهایت به این رقم هم دست پیدا نمی کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر باعث پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی و در نهایت جمهوری اسلامی باشیم.

203/200

کد خبر: 727831

وب گردی

وب گردی