«رویداد سرمایه پذیری هوشمند» برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا برگزار شد

«رویداد سرمایه پذیری هوشمند» برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد یک آلبوم از طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه به سرمایه‌گذارانی است که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری را دارند. در این راستا پس از انتشار فراخوان دریافت طرح‌های سرمایه‌گذاری، با احصای 100 طرح آماده سرمایه‌گذاری فناورانه و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا این پروژه شروع می‌شود.

در فاز نخست این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیان در 3 حوزه «سخت‌افزارهای رایانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات»، «وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی» و «داروهای پیشرفته» مخاطب هستند و تلاش خواهد شد طرح¬های آماده سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها احصا، استانداردسازی و آماده ارائه به سرمایه‌گذار شود.

در گام بعدی، از طریق رویدادها و برنامه‌های مختلف، این طرح‌ها به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ورود به حوزه فناوری و نوآوری ارائه‌شده و زمینه سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها فراهم خواهد شد.

برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا با این برنامه و آماده‌سازی ایشان برای تدوین و ارسال طرح¬هایشان، نشستی در روز 5شنبه 14 بهمن‌ماه از ساعت 8 تا 12 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد و طی آن بایسته‌های ورود به این برنامه و مراحل مختلف آن تشریح خواهد شد.

دو رویکرد کلی برای تأمین مالی در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که یکی استقراض و اخذ تسهیلات از بانک‌ها، صندوق‌ها و ... است و رویکرد دوم، جذب سرمایه در قالب مشارکت‌های مدنی و حقوقی است. در حال حاضر رویکرد اول غالب است و تلاش ما این است که سرمایه‌های موجود در کشور را به سمت فضای دانش‌بنیان و نوآوری سوق دهیم و این برنامه یکی از اقدامات در این راستاست.

«رویداد سرمایه پذیری هوشمند» با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار خواهد شد.

402/101

کد خبر: 727844

وب گردی

وب گردی