رشد نماگرهای فرابورس ایران در معاملات روز جاری

فرابورس ایران روز جاری را با رشد متغیرهای شاخص کل، حجم و ارزش معاملات پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز سه‌شنبه 12 بهمن ماه افزون بر 211 میلیون ورقه بهادار در 28 هزار و 292 دفعه در بازارهای 6 گانه این رکن بازار سرمایه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن نزدیک به 2341 میلیارد ریال بود.

امروز همچنین ارزش معاملات در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز به نزدیکی 601 میلیارد ریال رسید که نتیجه معامله 153 میلیون و 500 هزار سهم بود.

نماد «سنوین» مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین با معامله 34 میلیون سهم به ارزش 152 میلیارد ریال در صدر سایر نمادهای مورد معامله در مجموع این سه بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارش معاملات را تجربه کرد.

نمادهای متوقف و بازگشایی شده

دیگر رخدادهای روز جاری فرابورس ایران مربوط به بازگشایی و چند توقف نماد اعم از اوراق و سهام است. بر این اساس در بازار اوراق با درآمد ثابت نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، به منظور پرداخت سود علی الحساب ماهانه اوراق در تاریخ 14/11/1395 و اوراق مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 16بهمن 1395 متوقف شدند. نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد نیز با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 در پایان معاملات روز جاری متوقف شد. در همین حال نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 1396، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

شاخص در محدوده سبز باقی ماند

آیفکس که در دو روز معاملاتی گذشته در مجموع رشد 13 واحدی را تجربه کرده بود، روز جاری اگرچه کمتر از نیم واحد افزایش یافت اما کماکان در محدوده سبز باقی ماند تا به این ترتیب شاخص کل به رقم 850 واحدی برسد.

معاملات مثبت در نماد «شاوان» موجب بیشترین تاثیر گذاری مثبت بر آیفکس شد در حالی که نمادهای «ارفع» و «خراسان» بالاترین تاثیر منفی را بر این نماگر از خود به جا گذاشتند.

صنایع سبز فرابورسی

امروز در صنایع فرابورسی نیز گروه‌های همچون اطلاعات و ارتباطات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و سرمایه‌گذاری‌ها با رشد قیمت تمامی نمادهای مورد معامله همراه شدند. این در حالی است که در گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و پالایشی‌ها نیز غلب نمادها سبزپوش بودند.

معامله افزون بر 55 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن

در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت هر ورقه از تسهیلات مسکن در بازه 736 تا 770 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. امروز نزدیک به 73 هزار ورقه به ارزش بیش از 55 میلیارد ریال دادوستد شد. کمترین قیمت این اوراق تسه مرداد 93 و بیشترین آن به دی ماه 95 اختصاص داشت.

101/401

کد خبر: 727876

وب گردی

وب گردی