اعطای بی حساب پول‌های کلان به کشورهای خارجی در دولت گذشته

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در ارائه کمک های مالی به کشورهای خارجی گفت: بر اساس گزارش های واصله، متأسفانه ارقام و پول های کلانی در دولت گذشته به کشورهای خارجی در قالب های مختلف داده شده و این اقدامات بی حساب و کتاب بوده است .

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به اهمیت طرح تحقیق و تفحص از کمک های توسعه ای ایران به کشورهای خارجی، گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس برای بررسی مسائل و شفاف سازی امور است و در این رابطه نیز قطعا تحقیق و تقحص مثبت خواهد بود، البته من جزء اعضا و امضاکنندگان این طرح نیستم، اما این مسئله دارای اهمیت بسیاری است که باید رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در ارائه کمک های مالی به کشورهای خارجی، ادامه داد: بر اساس گزارش ها و اطلاعاتی که من رسیده، متأسفانه ارقام و پول های کلانی در دولت گذشته به کشورهای خارجی در قالب های مختلف داده شده و این اقدامات بی حساب و کتاب بوده است.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل مهم این است که در دولت گذشته به کشورهای دیگر وعده ها و قول هایی برای ارائه کمک داده شده، اما چون این وعده بدون طی شدن روال قانونی صورت گرفته، دولت کنونی هیچ تعهدی برای اجرای آن ها ندارد، که این مسئله موجب ایجاد توقع برای آن کشور خارجی شده و قطعا این موضوع در روابط دو کشور تأثیرات منفی دارد.

صادقی افزود: درباره ارائه کمک به کشورهای خارجی این مسئله دارای اهمیت است که این اقدامات به چه میزان برنامه ریزی شده و کارشناسی بوده است، به طوری که بر اساس شنیده ها، پس از ساخت یک سد در یکی از کشورهای خارجی، رئیس دولت قبل هزینه های آن را در قالب هدیه به آن کشور می بخشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص از کمک های توسعه ای ایران به کشورهای خارجی موجب شفاف سازی در این امور شده و در تصحیح رفتار دولتمردان در ارائه این کمک ها به کشورهای مربوطه موثر خواهد بود.

لازم به ذکر است که طرح تحقیق و تفحص از کمک های توسعه ای ایران به کشورهای خارجی هم اکنون در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال رسیدگی و بررسی است.

300/300

کد خبر: 727938

وب گردی

وب گردی