رضایی کوچی قرائت کرد:  گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه پلاسکو

رئیس کمیسیون عمران مجلس به تشریح گزارش این کمیسیون در مورد حادثه پلاسکو پرداخت و گفت: سازه های فولادی ساختمان به جهت عدم ایمنی لازم و تجهیز امکانات، دچار ریزش شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون عمران مجلس درخصوص حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: ساختمان پلاسکو در ساعت 7 و 59 دقیقه صبح دچار حریق شد که در یک مرحله اطفای حریق صورت گرفت اما دوباره آتش سوزی توسعه یافت و سازه های فولادی ساختمان به جهت عدم ایمنی لازم و تجهیز امکانات، دچار ریزش شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرعت تخریب به قدری بالا بود که تعدادی از آتش نشانان نتوانستند از ساختمان خارج شوند، از سوی دیگر مردمی که برای امدادرسانی آمده بودند تعدادشان به اندازه ای زیاد بود که استقرار نظام مدیریت بحران با چالش روبرو شد.

وی یادآور شد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه به امداد و نجات سریعاً رسیدگی شود، یک همگرایی شکل گرفت و کمیسیون عمران مجلس نیز بنا به تجربه قبلی که داشت بلافاصله همان روز موضع رسمی خود را اعلام کرد و خواستار به کارگیری همه توان دستگاه های مربوطه در زمینه مدیریت بحران شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پیام رئیس مجلس شورای اسلامی و ماموریت ایشان به کمیسیون های شوراها، عمران، اجتماعی و بهداشت مجلس باعث شد پیگیری‌های لازم جهت چگونگی وقوع این حادثه شکل گیرد. در همین راستا درصدد شدیم تا چارچوب کلی وقوع حادثه را شناسایی کرده و به ارائه راهکارهایی برای حذف حوادث مشابه بپردازیم.

302/300

کد خبر: 728031

وب گردی

وب گردی