ادامه تظاهرات بر ضد ترامپ در آمریکا

تظاهرات بر ضد رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز لس آنجلس تایمز نوشت: در دومین سه شنبه ریاست جمهوری در شمال هالیوود علیه ترامپ تظاهرات برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در دومین سه شنبه اعتراض علیه ترامپ موسوم به «مقاومت علیه ترامپ»، یک گروه از هنرمندان که حرکت خود را قیام هنرمندان نامیده اند،‌ در شمال هالیوود تظاهرات کردند.

در این تظاهرات حدود صد هنرپیشه، فیلم ساز، کارگردان، ‌نویسنده، خواننده، عکاس و دیگر هنرمندان شرکت داشتند. این تظاهرات در اعلام همبستگی با همه هنرمندان معترض در سراسر آمریکا به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور است.

این تظاهرات از ساعت هفت بعد از ظهر در مقابل سالن تئاتر ال پورتال آغاز شد.

برنامه قیام هنرمندان، شامل اعتراضاتی به شکل نمایش خیابانی، تئاتر، موسیقی، دکلمه و دیگر اجراهای هنری ادامه می یابد.

از سوی دیگر، شیکاگو تریبیون نوشت: هفت نفر از معترضان ضدکابینه ترامپ در شیکاگو بازداشت شدند.

«ویلیام لی» در مطلبی برای این نشریه آمریکایی نوشت: روز سه شنبه حدود 300 نفر از مردم شیکاگو در مقابل ساختمان دولتی کوژینسکی در شیکاگو تجمع کردند تا مخالفت خود با اعضای کابینه ترامپ بویژه فردی را که برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، اعلام کنند.

در پایان این اعتراضات که حدود یک ساعت طول کشید، ماموران امنیت ملی هفت نفر را بازداشت کردند. این افراد پارچه نوشتهایی در دست داشتند که از «دیک دوربین» و «تامی داکورث»، سناتورهای این ایالت می خواستند، که به بتسی دواس، فرد معرفی شده برای مسند وزارت آموزش و پرورش رای منفی بدهند.

چند ساعت پیش از برگزاری این تظاهرات، کمیته سنا در امور بهداشت، آموزش، کار و مستمری نامزدی دواس برای وزارت آموزش را تأیید کرده بود.

برخی از معترضان، جوانانی بودند که معتقد بودند معرفی دواس حمله به آموزش دولتی و رایگان در این کشور است.

دو ایالت کارولینای جنوبی و مینه‌سوتای آمریکا نیز صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به تصمیمات اخیر رئیس جمهور این کشور بود.

شماری از اهالی شهر کلمبیا مرکز ایالت کارولینای جنوبی و شهر مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه سوتا، با برگزاری تظاهرات به فرمان اجرایی دونالد ترامپ درباره اعمال محدودیت درباره مهاجرت به آمریکا اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان با محکوم کردن این فرمان، شعارهایی بر ضد سیاست ترامپ در زمینه محدود کردن مهاجرت و نیز احداث دیوار در مرز مکزیک سردادند. معترضان خواستار اجرا نشدن دستور ترامپ برای احداث این دیوار شدند.

هزاران نفر از مردم آمریکا با تجمع در مرکز شهر مینیاپولیس مرکز ایالت مینه‌سوتا به محدودیت هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای مهاجران و شهروندان هفت کشور عمدتا اسلامی ایجاد کرده است اعتراض کردند.

این تظاهرات که عصر روز سه شنبه از طریق دعوت در سطح شبکه فیس بوک برگزار شد باعث مسدود شدن چندین منطقه نزدیک ساختمان دادگاه شهر شد. چندین نفر از مسلمانان آمریکایی نیز که اصالت آفریقایی داشتند در این تظاهرات شرکت کردند.

از سوی دیگر، تعدادی از خانواده های آندسته از آمریکایی هایی که در حملات یازده سپتامبر کشته شدند از محدودیت های اعمال شده علیه مسلمانان انتقاد کردند.

ترامپ زمانی که هفته قبل محدودیت‌های جدید را اعلام می‌کرد به حملات یازده سپتامبر اشاره کرد و گفت اقدام جدید دولت وی در راستای تامین امنیت ملی است. ولی گروهی از آمریکایی هایی که در جریان این حمله عزیزان خود را از دست داد اعلام کردند محدودیت جدید که شامل آوارگان و پناهجویان نیز می شود اقدامی اشتباه است.

در رویدادی مشابه نیز یک گروه مدافع حقوق مدنی در میشیگان به نمایندگی از دارندگان مجوز اقامت دائم (گرین کارت) در آمریکا از دولت آمریکا شکایت کرد. در این شکایت عنوان شده است که محدودیت اعلام شده اخیر مخالف قانون اساسی است و جوامع مهاجران را هدف قرار می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/300

کد خبر: 728032

وب گردی

وب گردی