یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب عزت علمی است/دهه چهارم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی دهه کیفی سازی است/ انتصاب دکتر ولایتی نشان دهنده اهمیت این دانشگاه نزد مقام معظم رهبری است

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به انتصاب دکتر ولایتی بعنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این انتصاب نشان دهنده اهمیت این دانشگاه نزد مقام معظم رهبری است. امیدواریم در دوران مدیریت جدید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه بتوانیم راه آیت الله هاشمی رفسنجانی را که راه توسعه پایدار است ادامه دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک دهه فجر گفت: دهه فجر روزی است که با همت امام راحل آغاز آزادی، استقلال و تثبیت جمهوری اسلامی ایران بود. در آن زمان امام راحل به همراه یاران خود از جمله مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) و سایر بزرگان نظام توانستند زمینه های استقرار نظام اسلامی را فراهم کنند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب عزت علمی است، گفت: تولید علمی در سال 57 کمتر از 400 مقاله و آموزش عالی محدود به بعضی شهرهای بزرگ و مراکز استان ها بود که خوشبختانه با رویکرد نظام جمهوری اسلامی توسعه علمی بعنوان یکی از دستاوردهای انقلاب محقق شد.

وی افزود: در مسیر توسعه علمی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت الله هاشمی و تایید امام تاسیس شد که امروز تاثیرات بسزایی در گسترش آموزش عالی و عدالت آموزش عالی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از 35 سال در دهه چهارم فعالیت خود قرار دارد گفت: سه دهه اول عمر این دانشگاه در راستای استقرار و توسعه کمی بوده است ولی در دهه چهارم تاسیس این دانشگاه در جهت توسعه کیفی گام برداشته ایم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا کنون تعداد 4 هزار و 300 عضو هیات علمی ارتقا پیدا کرده اند و 7 هزار عضو هیات علمی جدید جذب این دانشگاه شده اند که 65 درصد آنان از اساتید دانشگاه های دولتی، 17درصد از اساتید خارج از کشور و 20 درصد از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند.

دکتر میرزاده به نسبت مربی به استادیار در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در مهر ماه 92 نسبت اساتید با مرتبه مربی به استادیاری به بالا 65 به 35 بود که امروز این نسبت معکوس شده است یعنی 60 درصد استادیار به بالا و 40 درصد مربی هستند.

توسعه تحصیلات تکمیلی مانع خروج دانشجویان شده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی نمی توان جلوی تحصیل علاقه مندان را گرفت چرا که توسعه تحصیلات تکمیلی گامی در راستای پاسخگویی به تقاضای اجتماعی افراد و در جهت جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور است که تبعات اقتصادی و فرهنگی خاص خود را دارد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال درآمد زدایی به هر قیمتی نیست، گفت: به منظور افزایش کیفیت و استانداردسازی از تعداد جذب 30 هزار دانشجوی پزشکی در سال 92 پذیرش دانشجوی پزشکی را به 9 هزار نفر رساندیم. همچنین 800 عضو هیات علمی در گروه علوم پزشکی جذب و مجوز دوره فلوشیپ تخصصی دندانپزشکی و چند رشته پزشکی برای دوره های تخصصی را کسب کرده ایم.

وی به رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مهندسی و پزشکی در پایگاه ISC اشاره کرد و گفت: براساس اعلام پایگاه ISC دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهندسی رتبه نخست کشوری و در پزشکی بالینی دارای رتبه 55 کشوری از نظر تولید علمی است.

انتصاب دکتر ولایتی نشان دهنده اهمیت این دانشگاه نزد مقام معظم رهبری است

دکتر میرزاده در پایان به انتصاب دکتر ولایتی بعنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این انتصاب نشان دهنده اهمیت این دانشگاه نزد مقام معظم رهبری است. امیدواریم در دوران مدیریت جدید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه بتوانیم راه آیت الله هاشمی رفسنجانی را که راه توسعه پایدار است ادامه دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این جلسه که آخرین جلسه از جلسات هیات امناهای استانی بود، از تمامی دست اندرکاران و عوامل اجرایی برگزار کننده جلسات هیات امنای این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است جلسات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی از 11 دی ماه بمنظور بررسی عملکرد و بودجه سال 95 و همچنین پیش بینی بودجه سال 96 استان ها آغاز شد.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، بودجه این استان شامل 138 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 98 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضا رسید.

200

کد خبر: 728055

وب گردی

وب گردی