وزارت خارجه آمریکا نسبت به سفر اتباع ایالات متحده به عراق هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که امروز (چهارشنبه) بر روی سایت رسمی سفارتخانه آمریکا در بغداد قرار گرفت، نسبت به سفر اتباع کشورش به عراق هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوزسفارتخانه آمریکا در بغداد با انتشار این بیانیه به نقل از وزارت خارجه آمریکا آورده است که شهروندان آمریکایی جز برای مسایل ضروری، از سفر به عراق خودداری کنند.
این بیانیه مدعی شده، با توجه به نگرانی های امنیتی در عراق از حیث آدم ربایی و اقدامات خشونت آمیز، در شرایط حاضر به شهروندان آمریکایی هشدار می دهیم که از سفر به عراق خودداری کنند.
در این بیانیه تاکید شده که سفارتخانه آمریکا در بغداد در مواردی که شهروندان آمریکایی در شرایطی مانند بازداشت قرار گیرند، به سختی می تواند به مطالبات افراد بازداشت شده پاسخ بدهد.
این هشدار جدید به جای هشدار قبلی وزارت خارجه آمریکا که در 25 فوریه 2013 صادر شده بود، منتشر شده است.
این بیانیه هشدار آمیز وزارت خارجه آمریکا تنها چند روز بعد از تصمیم 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور اسلامی که عراق هم یکی از آنها است به آمریکا، صادر شده است.
عراق در طول روزهای گذشته در واکنش به تصمیم واشنگتن در ممنوعیت سفر اتباع عراقی به آمریکا مواضع تندی اتخاذ کرده تا جایی که پارلمان عراق در مصوبه ای خواستار مقابه به مثل شد و وزارت خارجه عراق نیز این تصمیم توهین آمیز ترامپ را اشتباه خواند.
همچنین 'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق در اعتراض به این تصمیم ترامپ، اقدام به فراخواندن سفیر آمریکا در بغداد به وزارت خارجه کرد و مراتب انزجار بغداد را به وی ابلاغ کرد.
از طرفی برخی رهبران سیاسی در عراق مانند 'مقتدا صدر' رهبر جریان صدر، از رییس جمهور آمریکا خواست که قبل از اتخاذ تصمیم ممنوعیت سفر اتباع عراقی و دیگر کشورها به آمریکا اقدام به خارج کردن اتباع خود از این کشورها کند.

306/300

کد خبر: 728057

وب گردی

وب گردی