برگزاری همایش "رویداد ایده تا عمل" برای اولین بار در تهران/یادگیرى سریع مطالب و مفاهیم کسب و کار و کارآفرینى

به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب همایش رویداد آموزشى و تجربى" رویداد ایده تا عمل " بهمن ماه سال جارى با حضور مسئولین دانشگاه ، سخنرانان حوزه کارآفرینى، استادان مارکتینگ، مربى هاى کسب و کارهاى نوپا و مشاوران برنامه ریزى و اقتصاد دانش بنیان در جهت آموزش ایده پردازى ، مدل کسب و کار، مسائل مالى و نحوه ارائه طرح و تجارى سازى محصولات فرهنگى و اجتماعى برگزار مى شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمدرضا داداندیش مسئول برگزارى و دبیر اجرایى رویداد ایده تا عمل با محوریت اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به ضرورت نیاز کشور در خصوص کارآفرینى جوانان در قالب ایجاد کسب و کار هاى نوپا و تاسیس شرکت هاى دانش بنیان فرهنگى و اجتماعى و در راستاى فرمایشات مقام معظم رهبرى و نامگذارى سال ١٣٩٥ به نام "اقتصاد مقاومتى، اقدام و عمل"، معاونت دانشجویى و فرهنگى دانشگاه آزاد اسلامى با همکارى واحد تهران غرب دوره هاى آموزشى و تجربى کسب و کارهاى فرهنگى و اجتماعى تحت عنوان "رویداد ایده تا عمل "را براى دانشجویان علاقه مند و فارغ التحصیلان دانشگاه براى اولین بار در تهران و در ادامه سراسر کشور برگزار مى کند.

وی افزود: دانشـگاه ها و مراکـز رشـد دانشـگاهی یکـی از اجـزای مهـم اکوسیسـتم شرکت هاى دانش بنیان بـه شـمار مى آینـد. از سـوی دیگـر شرکت هاى نوپا مى تواننـد عـلاوه بر تولیـد ثروت و ایجـاد جریان مالـی به سـوی دانشـگاه ها، به عنـوان یک کسـب و کار موفق و الگویـی برای دیگر دانشـجویان در سـطح دانشـگاه و جامعه باشـند. حمایـت مناسـب از یـک ایده در مسـیر موفقیـت بـا پشـتوانه دانشـگاهی، یکـی دیگـر از مؤلفه های مهـم و کلیدی در راسـتای حرکت بـه سوى دانشـگاه کارآفرین مى باشـد و از سـویی دیگـر در برندسـازی دانشـگاه آزاد اسـلامی و ایجـاد فاصلـه معنـادار و مزیـت رقابتـی نسـبت به سـایر دانشـگاه ها بسـیار تأثیرگـذار است.

داداندیش تصریح کرد: هدف از برگزارى این رویداد بیشترین آموزش در کمترین زمان به جهت یادگیرى سریع مطالب و مفاهیم کسب و کار و کارآفرینى در یک محیط شبیه سازى شده به جامعه مدرن امروز و تجربه همکارى و کار گروهى و پرورش ایده تا مرحله اجرا و آمادگى تاسیس شرکت هاى نوپا در کنار مشاوران ، توسعه دهندگان و داوران طرح هاى دانش بنیان فرهنگى و اجتماعى است.

مسئول برگزاری و دبیراجرایی این نمایشگاه اظهار داشت: اما آنچه در این برنامه اهمیت زیادى دارد این است که بتوانیم پروژه های فرهنگى و اجتماعى کاربردى را از مرحله تحقیقات به زندگی افراد عادی جامعه وارد کنیم چرا که یکی از اشکالات این حوزه که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک شغل به آن نگاه کنیم این است که تحقیقات فرهنگى ، درآمدزا و کاربردی نیستند بنایراین پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه به جامعه وارد کند و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی است.

وی افزود: برگزار کنندگان این رویداد متشکل از شوراى سیاست گذارى واحد در برنامه ریزى و هماهنگى اجرایى، کمیته علمى شامل هیأت علمى واحد و تیم اجرایى از دانشجویان با تجربه واحد تهران غرب در برگزارى چندین رویداد موفق در سراسر کشور همچنین در وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات در سال گذشته مى باشند و امیدواریم گامى بلند در مسیر کمک به ارزش هاى فرهنگى و اجتماعى کشور و کارآفرینى با حمایت و پشتیبانى دولت محترم و دانشگاه آزاد اسلامى برداریم.

لازم به ذکر است، این برنامه از روز چهارشنبه 27 بهمن همراه با افتتاحیه و با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامى آغاز و تا شب جمعه با حضور مقامات عالى رتبه کشورى در اختتامیه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (بیش از ۱۰۰ نفر در ۱۰ گروه) در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می شود، در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می شود و با نظر داوران و بر اساس امتیازات سرمایه گذارى رتبه بندى مى شوند که علاوه بر تیم‌های برنده هر ایده‌ای که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد نیز توسط معاونت دانشجویى و فرهنگى دانشگاه آزاد اسلامى در قالب تاسیس شرکت هاى دانش بنیان فرهنگى اجتماعى و هنرى جهت شتاب‌دهی تا مرحله جذب سرمایه‌ گذار حمایت خواهند شد. این حمایت با در اختیار قرار دادن یک فضای کاری در دانشگاه و همراهی مربیان آغاز شده و در صورت موفقیت ایده، امکان سرمایه‌گذاری از سوی شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد اسلامى واحد تهران غرب نیز در آینده وجود خواهد داشت.

گفتنی است، رویداد آموزشى و تجربى در تاریخ ٢٧ الى ٢٩ بهمن ماه سال جارى در محل سازمان دانشگاه آزاد اسلامى با حضور مسئولین دانشگاه ، سخنرانان حوزه کارآفرینى، شرکت کنندگان، استادان مارکتینگ، مربى هاى کسب و کارهاى نوپا و مشاوران برنامه ریزى و اقتصاد دانش بنیان در جهت آموزش ایده پردازى ، آموزش بوم مدل کسب و کار، آموزش مسائل مالى و آموزش نحوه ارائه طرح و تجارى سازى محصولات فرهنگى و اجتماعى برگزار مى شود.

205/200

کد خبر: 728062

وب گردی

وب گردی