حاجی دلیگانی مطرح کرد:  کاهش ۱۵ درصدی ارزش پول ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی، گفت: طی دو ماه گذشته ارزش پول ملی و به تبع آن ثروت ملی تا ۱۵ درصد کاهش ارزش داشته اما متاسفانه می‌گویید من کاره‌ای نیستم.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (13بهمن ماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی خطاب به رئیس بانک مرکزی، گفت: آقای سیف شما براساس قانون پولی و بانکی، قانون برنامه و سیاست‌های کلی، مسئول مدیریت بازار پول، شبکه بانکی و حفظ ارزش پول بانکی هستید، اما در طول دو ماه گذشته ارزش پول ملی و به تبع آن ثروت ملی تا 15 درصد کاهش ارزش داشته اما متاسفانه می‌گویید؛ من کاره‌ای نیستم. سپرده‌های بانکی در اختیار رانت خواران به جای تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و شما باز هم می‌گوید؛ من کاره‌ای نیستم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با خطاب قراردادن رئیس بانک مرکزی ادامه داد: 40 درصد ارزش سهام بانک‌های دولتی خصوصی شده که البته اکثر سهام آن‌ها هنوز در اختیار دولت است با این وجود در یک روز از دست می‌رود اما شما می‌گوید؛ من حافظ منافع سپرده‌گذاران هستم نه سهام‌داران، پول سپرده‌گذاران در موسسات مجاز و غیرمجاز می‌سوزد، می‌گوید؛ من ضامن پول سپرده‌گذاران نیستم. خلاصه آقای سیف بگوید چکاره هستید؟

حاجی دلیگانی مهم‌ترین دغدغه و خواسته عمومی کشور را رفع مشکل معیشتی و فراهم شدن اشتغال برای طبقات گوناگون جامعه دانست و افزود: شرایط اقتصادی توانایی مالی لازم را برای تامین مایحتاج مورد نیاز مشخص می‌کند لذا حمایت خود را به همراه همه نمایندگان مجلس از تقویت بنیه دفاعی کشور و به ویژه پیشرفت موشکی و تست موشکی جدید اعلام نموده و خواستار آزمایش‌ها و رزمایش‌های مورد نیاز هستم، حوزه دفاعی و موشکی کشور به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست و اجازه دخالت به هیچ کشوری را نخواهیم داد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: لطفا گزارش دهید تاکنون چه اقداماتی برای استرداد دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داده‌اید، لذا از دولت انتظار است توجه لازم را به فرهنگیان عزیز و تامین مطالبات بازنشستگان آن‌ها داشته باشد.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان نیز گفت: مشکل تزریقات در مراکز بهداشتی و خانه بهداشت‌‎ها را حل کنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین از وزیر کشور خواست طی یک لایحه جدید اختصاص کرسی نمایندگان مجلس یک کرسی دیگر به شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار اختصاص دهد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه استان اصفهان مظلوم واقع شده از رئیس جمهور و دولت خواست نظام محاسبات خود را درخصوص این استان تغییر دهند و چند جلسه هیات دولت را بررسی به مشکلات اساسی این استان اختصاص دهید و تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به برشمردن مشکلات استان اصفهان پرداخت و گفت: کم‌یاب شدن آب، تنش آبی در استان، آب شرب استان، آلودگی هوا، خطر گسترش بیابان، پدیده خشکسالی، بحران ریزگردها، خسارت‌های اقتصادی ناشی از آن، آسیب‌دیدگی زمین، فرشایش خاک، فقر روستای و مهاجرت از روستاها، کاهش محصولات کشاورزی، بحران بیکاری، رشد فزاینده تحصیل‌کردگان بیکار، فضای نامطلوب کسب و کار، فرصت سورزی و تبدیل فرصت‌ها به تهدید، تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، کاهش و عدم جذب منابع جهت سرمایه گذاری، تمرکز جمعیت در مرکز استان، افزایش حاشیه‌نشینی، عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه موجود و بهره بری بسیار پایین از نیروی انسانی و... از جمله این مشکلات است.

302/300

کد خبر: 728092

وب گردی

وب گردی