سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده موبایل در سال ۲۰۱۶ شد

اپل با به دست آوردن ۱۷٫۸ درصد از بازار تلفن‌های همراه هوشمند کل دنیا در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ توانست سامسونگ را که ۱۷٫۷ درصد این بازار را در اختیار دارد، کنار بگذارد. براساس اطلاعات منتشر شده اپل در سه ماهه‌ مالی چهارم سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۸٫۳ میلیون گوشی فروخته و این در حالی است که سامسونگ ۷۷٫۵ میلیون گوشی راهی بازار کرده بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ فروش کل گوشی‌های موبایل در سال گذشته ۴٫۷ درصد افزایش پیدا کرده و حتی فروش این محصولات در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۵ درصد افزایش داشته است. در ادامه مشخص شده که شرکت هواوی ۱۰٫۲ درصد بازار موبایل دنیا، شرکت Oppo 6.7 درصد و Vivo هم ۵٫۸ درصد را در اختیار دارند.

البته سامسونگ در کل سال ۲۰۱۶ آمار خوبی به جا گذاشت. این شرکت در کل سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۰٫۸ درصد کل بازار موبایل دنیا را در اختیار داشت که این مقدار برای اپل تنها ۱۴٫۵ درصد بود. هواوی هم تنها ۹٫۳ درصد بازار را در اختیار داشت. در طول ۱۲ ماه گذشته فروش گوشی‌های هوشمند ۳ درصد افزایش داشته و به ۱٫۵ میلیارد دستگاه رسیده است. تحلیلگران گفته‌اند که فروش بالای موبایل در چین و آفریقا دلیل این اتفاق بوه است.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که دو شرکت اپل و سامسونگ در مقایسه با سال گذشته‌ی خودشان گوشی‌های کمتری راهی بازار کرده‌اند. میزان تولید گوشی‌های سامسونگ ۱۰٫۳ میلیون و گوشی‌های اپل هم ۱۶٫۱ میلیون دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است.

سامسونگ در کل سال ۲۰۱۶ توانست بیشترین سهم از بازار موبایل را به دست بیاورد و در مکان بعدی هم اپل قرار دارد.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 728097

وب گردی

وب گردی