شش استودیوی فیلمسازی آمریکا به جمع معترضین به قانون منع ورود پناهندگان پیوستند

رئیس سازمان سینمایی آمریکا اعلام کرد قانون جدید ممنوعیت سفر برخی کشورها به این کشور آثاری منفی برای هالیوود خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) یا همان سازمان سینمایی این کشور که اعضای آن متشکل از شش استودیوی بزرگ فیلمسازی هالیوود (والت دیزنی، پارامونت پیکچرز، فاکس قرن بیستم، یونیورسال استودیوز، برادران وارنر و سونی پیکچرز) می‌باشد، به جمع معترضین به قانون منع ورود پناهندگان و اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا به پیوست و این اقدام «دونالد ترامپ» را محکوم کرد.

«کریس داد» رئیس انجمن سینمایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد تجاری که سیستم رتبه‌بندی آثار سینمایی در آمریکا را نیز بر عهده دارد، نسبت به تاثیرات منفی قانون مهاجرتی جدید «ترامپ» بر روابط شخصی و تجاری قانونی در آمریکا ابراز نگران است.

وی همچنین گفت بسیاری از افرادی که تحت تاثیر این قانون جدید قرار گرفته‌اند آنهایی هستند که در کشور خودشان آزادی بیان ندارند و به همین دلیل به آمریکا آمده‌اند تا از این فرصت برای ارتباط برقرار کردن و روشنگری استفاده کنند.

انجمن سینمایی آمریکا در حالی موضعی ضدترامپ اتخاذ کرده که معمولا نهادی با رویکردی محافظه‌کارانه است.

از سویی دیگر «صادق خان» شهردار مسلمان لندن اعلام کرده پذیرای فیلمسازانی است که به هر نحوی تحت تاثیر قانون جدید دولت امریکا قرار گرفته‌اند و قصد دارد لندن را جایگزین لس‌آنجلس به عنوان پایتخت سینمای جهان کند.

پیش از این نیز بسیاری از چهره‌های سینمایی از هر فرصتی برای نشان دادن اعتراض خود به قانون جدید وضع شده از سوی «ترامپ» استفاده کردند که حواشی زیادی را نیز بر عهده داشته که از مهمترین آنها اعلام عدم حضور اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» در مراسم اسکار است که با حمایت جامعه سینمایی آمریکا و دیگر کشورها نیز همراه شده است. با شرایط پیش رو به احتمال فراوان امسال شاهد یکی از سیاسی‌ترین مراسم‌های اسکار خواهیم بود.
منبع: ایسنا
501500

کد خبر: 728169

وب گردی

وب گردی