اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی درباره استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی برای راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

براساس بخشنامه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در صورت عدم ظرفیت خالی اعضای هیات علمی هر گروه آموزشی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان، مدیر گروه موظف است برای استفاده از ظرفیت های خالی اعضای هیات علمی سایر واحدها و مراکز دانشگاهی و سایر دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی وزارتین علوم و بهداشت اقدام کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه مورخ 15 اردیبهشت سال 93 اعلام کرد؛ در صورت تکمیل ظرفیت اعضای هیات علمی هر گروه آموزشی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان، مدیر گروه موظف است برای استفاده از ظرفیت های خالی اعضای هیات علمی سایر واحدها و مراکز دانشگاهی و سایر دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی وزارتین علوم و بهداشت اقدام کند.

در همین ارتباط از همکاری اعضای هیات علمی بازنشسته در مرتبه استادیاری به بالا برای راهنمای و مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و رساله دکتری تخصصی استفاده شود.

چنانچه افزایش زمان طول تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل کمبود استاد راهنما باشد، دانشجویان از پرداخت شهریه ثابت مربوط به این زمان معاف و جزو سنوات تحصیلی ایشان محسوب نخواهد شد.

بالافاصله پس از تحویل صورتجلسه دفاع دانشجویان از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای و رساله دکتری تخصصی به اداره پژوهش وفناوری واحد دانشگاهی، ظرفیت جدید برای استادان راهنما و مشاور مربوط توسط مسئول ذیربط در نظر گرفته شود.

همچنین در بخشنامه دیگر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان دکتری تخصصی در شرایط ویژه از پرداخت شهریه تمدید رساله دکتری تخصصی برای گرفتن پذیرش مقاله دفاع از رساله معاف خواهند شد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به لزوم اجرای صحیح و درست بخشنامه ها برای بالا بردن کیفیت امور دردانشگاه و جلوگیری از انتشار مقالات بی کیفیت و نظر به طولانی شدن فرآیند گرفتن پذیرش از مجلات معتبر و چاپ آنها، چنانچه دانشجو پس از قبولی در امتحان جامع و 5 ترم ثبت نام برای واحدهای رساله دکتری تخصصی، نتواند مقاله مربوط به دفاع از رساله خود را ارائه دهد، مشروط به انجام پیش دفاع و تایید استادان راهنما، مشاور و هیات داوران و اتمام و برآورده شدن تعهدات رساله دانشجو مطابق اهداف تعیین شده، تا زمان ارائه مقالات از پرداخت شهریه تمدید رساله دکتری تخصصی معاف می شود و تنها پس از گرفتن پذیرش مقاله از مجلات معتبر می تواند از رساله خود دفاع نهایی کند.

بدیهی است دانشجویان و استادان راهنما باید همه تلاش خود را برای به چاپ رساندن به هنگام مقاله مستخرخ از رساله دکتری تخصصی در مجلات معتبر بین المللی و داخلی حسب مورد به کار ببرند.

204/200

کد خبر: 728178

وب گردی

وب گردی