عبور از سقف 40 درصدی کارانه پزشکان

رییس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: سقف نهایی کارانه پزشکان 40 میلیون تومان است اما با رقم‌ های بالاتر نیز موافقت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد آدابی رییس سازمان نظام پرستاری در مراسمی که به مناسبت روز پرستار در سالن همایش‌های رازی، در اعتراض به تخصیص کارانه 60 میلیونی به پزشکان، اظهار داشت: سقف نهایی در این زمینه 40 میلیون تومان است پس چرا با رقم‌های بیش از آن موافقت می‌شود و با توجه به چنین وضعیتی هم اکنون به طور جدی نیازمند اجرای قانون از سوی شورای عالی حقوق و دستمزد نسبت به پرستاران هستیم.

وی ادامه داد: در شورای حقوق و دستمزد یک مصوبه غیرقانونی اجرا شد که به پزشکان اجازه می‌دهد کارانه تا سقف 60 میلیون تومان باشد، در حالی که در جامعه ما حداقل دستمزد 800 هزار تومان است.

آدابی گفت: شغل آتش‌نشانان از بسیاری جهات به شغل پرستاران نزدیک است زیرا هر دو گروه خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا دیگران سالم بمانند.

آدابی افزود: از نقطه‌ای ساختمان شروع به ریختن کرد و کل ساختمان به شیوه دومینو ریخت و به تلی از خاک تبدیل شد. در این حادثه می‌بینید که متأسفانه بسیاری از افراد و مردم عادی با اینکه می‌دیدند ساختمان در حال فرو ریختن هستند با بی‌تفاوتی عکس می‌گرفتند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: جامعه پرستاری حضور خود را ثابت کرده است، پرستار وظیفه خود را می‌داند و نمونه روشنفکر جامعه است، تمام دنیا به پرستاران خود افتخار می‌کنند.

وی گفت: دیروز در یک بیمارستان خصوصی پزشکی به پرستار باردار حمله می‌کند؛ عده‌ای از پزشکان به روپوش سفید خود توهین می‌کنند و من یاد ندارم پزشکی به بالندگی رسیده باشد جز در سایه حمایت پرستاران.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در اصل 43 قانون اساسی آمده که کارگر، کارمند و همه اعضای جامعه باید با یک شیفت کاری تأمین باشند و در مدیریت جامعه سهیم و در جامعه مانع تجمع ثروت در دست افراد خاص شود اما متأسفانه رانت ایجاد شده و منابع به صورت یکسان در دست همه قرار ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 728185

وب گردی

وب گردی