نقد و تحلیل فیلم «پسر شائول» در سینما تک نیاوران

سینما تک فرهنگسرای نیاوران در ادامه بررسی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان شنبه 16بهمن  ماه  ساعت ١٩ فیلم مستند عباس کیارستیمی به نام «پسر شائول» را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران پخش و تحلیل می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، فیلم پسر شائول فیلمی مجارستانی ساخته کارگردان مجار،لاسلو نمش است و محصول سال ۲۰۱۵ می باشد. پسر شائول اولین ساخته بلند سینمایی لاسلو نمش به شمار می‌رود. این فیلم برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ در بخش مسابقه جشنواره کن روی پرده رفت و برنده جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره شد.فیلم" پسر شائول "در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار و هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم به زبان خارجی شد.

شائول اوسلاندر در اردوگاه مرگ نازی‌ها به عنوان یکی از حاملان مرگ (یهودی هایی که برای مدتی کوتاه به نازی‌ها کمک می کنند تا اجساد دیگر یهودی‌ها را بسوزانند و خاکستر کنند) کار می‌کند. یک بار در حین تمیز کردن اتاق گاز بعد از کشتار دسته‌جمعی یهودی‌ها، متوجه جسد پسری می‌شود که هنوز نفس می‌کشد اما وقتی نازی‌ها پسر را خفه می‌کنند، شائول به هر ترتیب شده ،تلاش می‌کند خاخامی پیدا کند و پسر را با مراسم مذهبی به خاک بسپارد …

گفتنی است سینما تک نیاوران برنامه‏ای است با هدف معرفی فیلم‏های مهم اما کمتردیده‏ شده تاریخ سینما، فیلم‏های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود. علاقمندان به حوزه فیلم و سینما برای رزرو و عضویت می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

504500

کد خبر: 728197

وب گردی

وب گردی