دو ماهواره بومی ایرانی رونمایی شدند

در مراسم روز فناوری فضا از ماهواره مخابراتی «ناهید 1»، ماهواره سنجشی «پیام» دانشگاه امیرکبیر و سامانه انتقال مداری (سامان1) با حضور دکتر روحانی رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی صبح چهارشنبه، 133 بهمن ماه با شعار فناوری فضایی، اقتصاد مقاومتی آینده‌ای توانمند با حضور حسن روحانی رییس جمهور و دکتر محسن بهرامی رییس سازمان فناوری فضایی و وزیر دفاع و همچنین وزیر ارتباطات در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

در این مراسم از نمونه آزمایشی دو ماهواره بومی «ناهید 1» و «پیام» و سامانه انتقال مداری (سامان1) رونمایی شد.

ماهواره «پیام» دانشگاه امیرکبیر یک ماهواره سنجشی است که به منظور انجام ماموریت‌های سنجش از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماهواره مخابراتی «ناهید 1»، برای اولین بار در کشور، در پژوهشکده سامانه‌­های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به کارفرمایی سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

ماموریت‌های ماهواره مخابراتی «ناهید1» در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، مطرح و در یک ماهواره پیاده‌سازی شده است.

ماهواره «ناهید1» راه میانی برای دستیابی به بخشی از فناوری‌های مخابراتی زمین‌آهنگ است و فناوری‌های به کار گرفته شده در آن، پایه‌ اصلی فناوری‌های مورد نیاز ماهواره‌های عملیاتی کشور است.

منبع: ایسنا

203/200

کد خبر: 728232

وب گردی

وب گردی