اپل شاید در iOS 11 پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی را متوقف کند

استفاده از معماری ۳۲ بیتی در ساخت اپلیکیشن‌ها روز به روز در حال کاهش است و ممکن است اپل نیز در iOS 100 خود پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را کنار بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ اگر از کاربران قدیمی iOS باشید حتماً به خاطر دارید که حدود ۴ سال پیش،‌ اپل گوشی آیفون 5s خود را به عنوان اولین گوشی معرفی کرد که از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند. این امر با حضور چیپست A7 در آیفون‌های اپل میسر شده بود، جالب است بدانید، در آن زمان بیشتر اپلیکیشن‌ها از معماری ۳۲ بیتی بهره می‌گرفتند.

به این ترتیب توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری سلانه‌سلانه به سمت استفاده از معماری ۶۴ بیتی در اپلیکیشن‌های ساخت دست خود پیش‌ رفتند. این داستان ادامه پیدا کرد تا اینکه در بهمن ماه سال ۱۳۹۳،‌ اپل شرط پشتیبانی استفاده از معماری ۶۴ بیتی را در اپلیکیشن‌هایی که قرار بود از آن تاریخ به بعد در اپل‌استور قرار بگیرند را برای توسعه‌‌دهندگان نرم‌افزاری مشخص کرد.

با این حساب می‌توان گفت همچنان در اپ‌استور شاهد حضور اپلیکیشن‌هایی هستیم که از معماری ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند. در این بین باخبر شدیم در نسخه آزمایشی iOS 10.3 زمانی که کاربر قصد دارد یک اپلیکیشن ۳۲ بیتی را نصب کند با پیامی مبنی بر عدم پشتیبانی iOS از این اپلیکیشن روبرو می‌شود.

در این پیام به کاربر گفته می‌شود این اپلیکیشن از معماری ۳۲ بیتی بهره می‌برد و در نتیجه توسعه‌دهنده آن باید اپلیکیشن را با معماری جدید ۶۴ بیتی سازگار کند، در غیر این صورت اجرای اپلیکیشن ۳۲ بیتی در iOS 10.3 مسیر نیست.

این خبر بازتاب بزرگ‌تری را نیز به دنبال دارد، با این حساب می‌توان از این تصمیم اپل اینگونه برداشت کرد که گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون که از معماری ۳۲ بیتی بهره می‌گیرند، نظیر آیفون 5 و آیفون 5C به نسخه جدید iOS 11 آپدیت نخواهند شد. این امر با توجه به سیاست‌هایی که از اپل سراغ داریم، چندان هم دور از ذهن نیست، اگر خاطر شما باشد، آیفون 4S اپدیت iOS 10 را دریافت نکرد.

البته اپل کاربران گوشی‌‌های قدیمی خود را تنها نخواهد گذاشت و همچنان شاهد حضور نسخه‌های قدیمی‌ از اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور که با آیفون‌های قدیمی‌تر سازگاری دارند هستیم، اما با توجه به شرایط فعلی، بعید به‌ نظر می‌رسد در آینده شاهد توسعه و انتشار اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در نسخه‌های بعدی iOS باشیم.

منبع: فارنت

203/200

کد خبر: 728242

وب گردی

وب گردی