برنامه‌ های اداره ‌کل میراث فرهنگی اردبیل در دهه مبارک فجر تشریح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه های حوزه سه گانه این اداره کل در ایام دهه پر فروغ فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، کریم حاجی زاده ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: برنامه‌های مختلفی به‌ مناسبت فرارسیدن دهه فجر از 12 تا 22 بهمن در استان پیش بینی شده و به‌ اجرا در می ‌آید.
وی با اشاره به رونمایی از وب سایت جدید اداره کل و تجلیل از کارکنان فعال این اداره و بازنشستگان سال جاری در ایام دهه مبارک فجر و اجرای برنامه فرهنگی مقام آخشامی در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، اظهار داشت: همچنین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر به مناسبت تبدیل از نمایندگی به اداره در ایام دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
این مقام مسئول از افتتاح فاز اول آبدرمانی موئیل سویی شهرستان مشگین شهر با حجم سرمایه گذاری 20 هزار میلیون ریال و اشتغالزایی 20 نفر در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دو مجتمع آبدرمانی و اقامتی و مجتمع اقامتی، تفریحی و استخر آب گرم معدنی شهرستان مشگین شهر نیز افتتاح شوند.
وی با اشاره به معرفی جاذبه ها و ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان اردبیل در دهمین نمایشگاه بین المللی و صنایع وابسته از 18 تا 21 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به مناسبت دهه مبارک فجر، یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود دفتر خدمات مسافرتی سفیر پرواز اردبیل با میزان اشتغالزایی چهار نفر تا پایان دهه فجر افتتاح شود.
حاجی زاده از صدور مجوز فعالیت اقامتگاه های بوم گردی متمرکز درون روستایی توسط بخش خصوصی در روستای هدف گردشگری کزج خبر داد و خاطر نشان کرد: فاز نخست فعالیت این اقامتگاه های بوم گردی روز شنبه 16 بهمن ماه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور معاون گردشگری سازمان آغاز به کار خواهد کرد.
وی از جمله پروژه های قابل افتتاح حوزه معاونت میراث فرهنگی در دهه مبارک فجر به فراهم شدن زیرساخت های گردشگری شامل نیرورسانی مجتمع آبدرمانی ملک سوئی شهرستان مشگین شهر، ساخت دیوار حائل شهرستان کلور خلخال، انجام زیرساخت های داش حمامی شهرستان کوثر و پل تاریخی سامیان اشاره کرد و گفت: همچنین هتل رستوران خانه تاریخی صادقی در دهه مبارک فجر گشایش می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه مراسم جشن خانوادگی ویژه کارکنان اداره کل در مجتمع فرهنگی هنری فدک و مسابقات ورزشی و فرهنگی در سالن 17 شهریور برگزار شد، افزود: بازدید از بیمارستان ایثار و عیادت از جانبازان و معلولین، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اختصاص یک روز بازدید رایگان از موزه های استان، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا به همراه ضیافت صبحانه، شرکت در جشن انقلاب اسلامی و مراسم اعلام شده از طرف فرمانداری و ستاد برگزاری و شرکت پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از دیگر برنامه ‌های این اداره کل در ایام دهه پرفروغ فجر است.

801

کد خبر: 728283

وب گردی

وب گردی