آذر منصوری: راه برون رفت از مشکلات سیاست داخلی و خارجی حفظ میراث آیت الله هاشمی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید، خلأ آیت‌الله هاشمی در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی، کشور را با حفره‌ای بزرگ مواجه خواهد کرد که راه برون‌رفت از این حفره حفظ میراث هاشمی است. وی معتقد است: یکی از مهم‌ترین میراث برجای‌مانده از آیت‌الله هاشمی خط و مشی عقلانی و اعتدالی ایشان است و دفاع از میراث هاشمی به‌مثابه زنده نگاه‌داشتن شخصت و راه و روش او است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران، آذر منصوری در خصوص آینده سیاسی کشور بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی یک شخصیت بی‌بدیل در تاریخ تحولات ایران به‌خصوص در تاریخ 37 ساله پس از اسلامی بود. به نظر من خلائی که بعد از ایشان به‌واسطه اثربخشی ایشان درصحنه سیاست داخلی و احیای تفکر اعتدالی و در عرصه سیاست خارجی و ایجاد روابط بین‌المللی کشور ایجاد خواهد شد، کشور را با یک حفره‌ای بزرگ مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما به هر ترتیب منش و روش آیت‌الله هاشمی در طول تمامی ادوار حیاتشان چه پیش از انقلاب و چه در بعد از انقلاب تا به امروز نشان داد که ایشان چند دغدغه بزرگ داشت و برای حفظ این دغدغه با هیچ‌کس و هیچ‌چیز معامله نمی‌کند و آن دغدغه‌ها ثبات کشور، تقویت منافع ملی و مصالح کشور و به‌خصوص توجه به رضایتمندی و مطالبات قاطبه مردم ایران بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در خصوص میراث برجای‌مانده از آیت‌الله هاشمی، اظهار کرد: با نگاه به انتخابات سال‌های 92 و 94 و تلاش‌های بسیاری که ایشان در سال‌های قبل از این انتخابات برای حاکم کردن فضایی عقلانی و اعتدالی انجام داده بود درمیابیم که آیت‌الله هاشمی میراث خودش را برای ایران و جمهوری اسلامی برجای گذاشت و در حال حاضر نیز راه برون‌رفت از حفره‌ای که در آینده با آن مواجه خواهیم شد حفظ میراث هاشمی است که به نظر من این میراث بعد از ایشان پابرجا خواهد بود.

وی اضافه کرد: وظیفه همه ما که از شخصیت هاشمی دفاع می‌کنیم این است که در درجه اول از میراث هاشمی محافظت کنیم. درواقع برای زنده نگاه‌داشتن هاشمی باید میراث هاشمی را زنده نگاه‌داریم.

آذر منصوری با تأکید بر این‌که آیت‌الله هاشمی تلاشی در جهت تقویت وحدت ملی و تقویت آشتی ملی و برون‌رفت کشور از مشکلاتی داخلی بود، خاطرنشان کرد: این کوشش‌ها اثرات خود را در قالب حاکم شدن فضای عقلانی بر جای گذاشت و قاعدتاً این راه باید از این به بعد ادامه پیدا کند.

وی در پایان ابراز داشت: من فکر می‌کنم این‌که آیت‌الله هاشمی بعد از انتخابات 92 و 94 اعلام کردند که دیگر نگران نیستند و با خیال راحت از دنیا خواهند رفت به این دلیل است که بعدازاین دو انتخابات یک نوع عقلانیت، درایت و کنش گری در مجموعه جریان‌های سیاسی مدافع منافع کشور به وجود آمد که از این به بعد اجازه ندهند کشور مجدداً در ورطه‌ای که هشت سال قبل گرفتار آن شد دچار شود و قاعدتاً تحقق این امر چیزی جز ادامه مسر اعتدال در کشور نیست. به همین سبب مسیر اعتدال و عقلانیت که یکی از مهم‌ترین میراث برجای‌مانده آیت‌الله هاشمی است، بعد از ایشان نیز در کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

306/300

کد خبر: 728292

وب گردی

وب گردی