وقتی مسئولین خود پرسشگر می شوند

جلسه ی پرسش و پاسخ مسئولین آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در دهمین روز بهمن ماه در طی جلسه ای مسئولین ارشد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران، مسئولان و استادان حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در سالن احتماعات دانشکده علوم انسانی به پرسش و پاسخ نشستند.

دراین مراسم دکتر حسین زاده لطفی ، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر وحیدی مدیر کل هیات علمی دانشگاه ، دکتر متاجی مدیر کل آموزش و گسترش دانشگاه ،دکتر صانعی مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه ، دکتر گوهری مدیر کل مطالعات و برنامه ریزی دانشگاه و مهندس مهرادفر از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین آخرین آئین نامه ها و ابهامات موجود در حوزه آموزشی ی به مدیران و مسئولین آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال پرداختند.

در آغاز این نشست، دکتر علی محمد صفانیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ضمن تسلیت ضایعه اسف بار هجرت رئیس هیئت موسس خود، آیت ا... هاشمی رفسنجانی و همچنین شهادت آتش نشانان فداکار، و نیز شهید امیر حسین داداشی، آتش نشان دلیر و دانشجوی کارشناسی ارشد این واحد که در سانحه ساختمان پلاسکو به درجه رفیع شهادت نایل شده بود انتصاب دکتر ولایتی را بعنوان ریئس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت گفت و برای ایشان در تحقق آرمانهای دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی موفقیت نمود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی واحد تهران شمال به تبیین ارزیابی خود از وضعیت آموزشی این واحد دانشگاهی، حمایت های حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای واحد تهران شمال و تشریح فرصت ها و تهدیدهای پرداخت. مشروح این گفت و گو در ادامه می آید.

تهران شمال یکی از واحدهای بسیار خوب است ما همیشه به انتظارات از واحد تهران شمال این بوده که با داشتن اعضای هیئت علمی با کیفیت بالا و همچنین جهت رشته و محلهای در مقاطع تحصیلات تکمیلی و پایه از این واحد یک واحد جامع خوبی ساخته که مورد حمایت هم استان تهران و هم سازمان مرکزی قرار دارد

به هر حال توسعه ای که در حوزه تحصیلات تکمیلی دو سه سال گذشته در این واحد اتفاق افتاده حاصل تلاش همه ی عزیزان از جمله ریاست عالی دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده و همچنین تلاش آقای دکتر صفانیا و تیم همراهش بوده که سعی نموده با توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در واحد رشته های تحصیلات تکمیلی را توسعه بدهد که قطعا این توسعه می تواند در سالهای آتی کمک زیادی به ارتقای واحد از نظر کیفی بکند .

بهرحال ارتقاء کیفی در هر دانشگاهی لازمه وجود اعضای هیئت علمی با کیفیت و دانشجویان در مقاطع مختلف بخصوص تحصیلات تکمیلی است که این واحد داراست.

این واحد همیشه مورد حمایت سازمان مرکزی بوده همانطوریکه که در گذشته بوده . مجوز لازم برای پذیرش دانشجو اخذ بشود در آینده همین حمایت ها را خواهیم داشت با وجود جناب آقای دکتر صفانیا به عنوان رئیس و فردی با تجربه در پست آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی قطعا آینده ی بهتری برای این واحد پیش بینی می شود. در این راستا لازم است همه ی اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان نسبت به ارتقای این واحد و جایگاه بهتر این واحد در عرصه های ملی و بین المللی تلاش کنند .

از جمله نکاتی که واحد به آن توجه بیشتری داشته باشد فعالیت در حوزه های بین المللی توصیه می شود و همکاری با دانشگاه ها مراکز پژوهشی معتبر جهان می تواند در ارتقای علمی این واحد کمک شایانی نماید. توسعه رشته های بین رشته ای و مورد نیاز کشور می تواند با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی که از چندین سال قبل شروع شده و تا 5 الی 6 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت برای این واحد مفید باشد

ایجاد آزمایشگاه تخصصی در واحد تهران شمال در سالهای گذشته و تجمیع واحد در سایت مرکزی واحد در حکیمیه یکی از اتفاقات خوبی بود که در امور مدیریتی جدید شروع شده و با پیگیری مستمر به انجام رسیده است.

با توجه به وجود اعضای هیئت علمی با تجربه و پر تلاش و با درجات علمی بالا و نیز آزمایشگاهها و کارگاههای مورد نیاز و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی قطعا رتبه های این دانشگاه در عرصه های علمی در سالهای آتی بهبود خواهد یافت.

200

کد خبر: 728302

وب گردی

وب گردی