قیصری: دولت یازدهم از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده است

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش درخشیده و حمایت مطلوبی از این دانشگاه شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همه توان و امکانات در راستای رشد و بالندگی کشور تلاش می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر یوسف قیصری در نشست صمیمانه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعلات با استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت دولتمردان در استان‌های کشور، علاوه بر تعلیم و تربیت خیل عظیم مشتاقان علم، پروژه‌های بسیاری را به مرحله اجرا گذاشته و بازدهی رسانده است.

او با تأکید بر دوره درخشان دانشگاه آزاد اسلامی از زمان حضور دکتر میرزاده تاکنون گفت: با ایجاد و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های اقتصادی بسیار آینده‌داری در حال انجام است به نحوی که می توان گفت توسعه همه جانبه آتی کشور در دل دانشگاه ها کلید خواهد خورد.

قیصری با ارائه گزارشی در دو بخش دستاوردها و سیاست کلی، اهم فعالیت واحدها و مراکز استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در دانشگاه‌های کشور راه اندازی سامانه یکپارچه سازی آزمایشگاه ها و کارگاه های کشور (ساها) بود که اکنون برای تک تک متقاضیان فعالیت در زمینه های علمی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز وی در هر جای کشور مشخص است.

او افزود: این مهم علاوه بر سهولت کار دانشجویان، راهکاری برای استفاده همگان از این ابزارها و منبع کسب درآمد نیز شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اهم فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بر پایه تولید علم و اقتصاد دانش بنیان استوار است، گفت: استخراج کیتین و کیتوسان از پوست میگو که بازار فروش بسیار مناسبی دارد، یکی از این موارد است.

او ادامه داد: ایجاد مراکز تحقیقاتی متعدد، همکاری و حضور در همایش های بین المللی در دانشگاه‌های دنیا با رتبه زیر 400 جهانی، اعزام استادان و دانشجویان به کشورهای صاحب سبک و علم به روز دنیا برای فرصت های مطالعاتی و انجام تحقیقات و... فقط بخشی از فعالیت های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر با توجه به وجود یکی از مهمترین منابع و مواهب خدادای کشور، خلیج فارس و وجود بیشترین مرز آبی کشور در استان بوشهر، از اقدامات بسیار اساسی در حوزه صنعت دریانوردی خبر داد و گفت: خوشبختانه موفق به اخذ امضای قرارداد با یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی در دنیا (شرکت آلمانی) شدیم که تفاهم بسیاری سودمندی در این زمینه حاصل شده است.

رئیس واحد بوشهر با تأکید بر اینکه واحد بوشهر در ساخت و استفاده از نرم افزار نوین، پیشگام است، گفت: چندین نرم افزار جدید در کشور به هدف تسریع امور، دقت در کار، امنیت بیشتر، صرفه جویی و ... در این واحد دانشگاهی طراحی، اجرا و در اختیار سایر واحدها قرار گرفته است.

قیصری با مطلوب خواندن زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری واحد بوشهر، گفت: این واحد دانشگاهی انعطاف بالایی برای پیاده‌سازی انواع نرم افزارها و نیز ارانه خدمات الکترونیک و آنلاین را داراست.

204/200

کد خبر: 728332

وب گردی

وب گردی