تیراندازی معاون وزیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر حضور یافته بود از سایت تیراندازی به اهداف پروازی (تراپ) واحد بوشهر بازدید و به اهداف مورد نظر تیراندازی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی براری با تمجید از زیرساخت ها و امکانات بسیار مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: واحد بوشهر با این امکانات، فضای آموزشی و کادر متخصص و مجرب، حضور چندین استارت آپ در حوزه های مختلف را در سطح کشور داراست.

براری، برای تیراندازی در سایت تیراندازی به اهداف پروازی (تراپ) واحد بوشهر چند دقیقه تحت تعلیم مربی و سرپرست این ورزش قرار گرفت و با سلاحی که در اختیار وی قرار گرفت به اهداف مورد نظر تیراندازی کرد.

حسن انصاری مسئول کمیته تیراندازی به اهداف پروازی استان بوشهر در باره این ورزش گفت: دستگاه‌های پرتاب پشقاب در سایت های تیراندازی در این رشته به دو نوع المپیکی و رندوم تقسیم بندی می شوند که در نوع رندوم یک دستگاه با زوایای متفاون بشقاب ها را پرتاب می کند و در نوع المپیکی 15 دستگاه بطور متفاوت این کار را برعهده دارند.

او درباره سلاح به کار برده شده نیز گفت: سلاح های این ورزش دولول، شکاری و با گیج (کالیبر) 12 و از نوع ساچمه ای هستند که معمولا با فشنگ 24 گرمی تغذیه می شوند که در لحظه شلیک با سرعت 400 متر بر ثانیه از دهانه تفنگ خارج می شوند.

انصاری با بیان اینکه نهایت برد این ساچمه ها 150 متر است در مورد بشقاب ها که هدف تیرانداز برای شکار هستند نیز گفت: فاصله تیرانداز با دستگاه پرتاب 15 متر بوده و بشقاب ها با سرعت 96 تا 103 متر بر ثانیه با ارتفاع حداقل 1.5 متر و حداکثر 3/3 متر به هوا پرتاب می شوند.

مسئول کمیته تیراندازی به اهداف پروازی استان بوشهر افزود: طول پرتاب این بشقاب ها از جلوی پای تیرانداز 76 متر بوده که با زاویه 45 درجه به چپ یا راست شلیک می شوند.

براری که برای برگزاری نشست صمیمانه با نخبگان، دانشجویان و استادان دانشگاه های آزاد اسلامی استان در واحد بوشهر حضور یافته بود، پیش از این نشست، از امکانات و تجهیزات کارگاهی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی و ورزشی این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

204/200

کد خبر: 728333

وب گردی

وب گردی