واحد تهران غرب رنگ و بوی دهه فجر گرفته است/وقتی شهید بهشتی و آیت الله طالقانی با دانشجویان صحبت می کنند

فیروزکوهی گفت: دو کانون تحت عنوان کانون هتل داری و کانون گردشگری در دانشکده مدیرت اخیرا به کانون های ما اضافه شده است.

منوچهر فیروزکوهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت و گو با ایسکانیوز درباره برنامه های آینده بخش فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در بخش فرهنگی به مناسبت دهه فجر فعالیت های بسیار متنوعی را برگزار می کند. بطور مثال در روز دوازهم فروردین ما نمایشگاه بسیار زیبایی در رابطه با خاطرات دوران انقلاب داشتیم که تحت عنوان پاتوق بچه های انقلاب برگزار شد. در این نمایشگاه ماکت های بسیار جالبی در رابطه با انقلاب طراحی شده بود. بطور مثال بخشی را به صورت زندان درست کرده بودند که در آن زندان زنان را در دوره قبل از انقلاب به نمایش گذاشتند.

او گفت: ما در دهه فجر همه روزه از افرادی که در زندان قصر در دوره پیش از انقلاب زندانی بودند دعوت می کنیم تا خود را معرفی کنند و خاطرات مربوط به دورانی که در زندان بودند را بیان کنند. همچنین این افراد نظرات خود را درباره شخصیت هایی که در دوران انقلاب فعالیت داشتند بیان می کنند. در این جلسات افرادی به عنوان شخصیت های انقلابی گریم شده اند، بطور مثال این افراد به شکل شهید بهشتی، آیت الله طالقانی و آیت الله هاشمی گریم شده اند و در سالن با دانشجویان صحبت می کنند، بطور کلی در همه دانشکده ها فضا بگونه ای طراحی شده تا یاد آور دوران انقلاب باشد.

وی افزود: همچنین با پلیس مبارزه با مواد مخدر هماهنگ کردیم تا در محلی که با تبلیغاتی مثل بنر مشخص شده حضور پیدا کنند و آگاهی های لازم را در رابطه با مواد مخدر به دانشجویان دهند. علاوه بر این کتابچه ها و بروشور هایی در رابطه با مضرات مواد مخدر به دانشجویان داده می شود تا آنها را با این خطرات آشنا کند.

فیروزکوهی در ادامه گفت:کارگاه های آموزشی مانند آموزش مقاله نویسی، آثار هنری و از این قبیل در دانشگاه در حال فعالیت هستند. همچنین همایش های مناسبی در حال برگزاری است. هفته گذشته همایش آموزش نقد و نقد پذیری با حضور دکتر باقر ساروخانی در واحد تهران شمال برگزار شد که بیش از 1700 نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کردند. همچنین نشستی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر برای آشنایی با مواد مخدر، آسیب های اجتماعی و دیگر مسائل برگزار کرده ایم.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه های واحد تهران غرب راه اندازی کانون هلال احمر است که امیدواریم بتوانیم با راه اندازی این کانون کارگاه های حلال احمر را نیز برای دانشجویان،کارمندان و هیات علمی از حالت آموزش صفر تا عملیاتی برگزار کنیم. در نظر داریم تا دوره مربیگری مواد مخدر را نیز با هماهنگی ستاد مواد مخدر راه اندازی کنیم و امیدواریم تا اسفند ماه به مرحله اجرا برسانیم. در همین راستا ستاد مواد مخدر ریاست جمهوری بین 40 تا 60 تن از اساتید را به خارج از تهران میبرد، آنهارا تقسیم می کنند و پس از آموزش های لازم به آنها گواهی می دهند تا خود اساتید بتوانند تدریس مواد مخدر و آموزش جلوگیری از آنرا در سطح دانشجو، استاد و کارمند انجام دهند. یکی از ادارات ما دفتر اداره کل توانمند سازی سازمان مرکزی است که در واحد تهران غرب دکتر عزیزی متولی این امر هستند.

این مقام دانشگاهی با اشاره به تاسیس کانون های جدید گفت: دو کانون تحت عنوان کانون هتل داری و کانون گردشگری در دانشکده مدیرت اخیرا به کانون های ما اضافه شده است. ما همایشی سه روزه را درسازمان مرکزی داشتیم که برای تمام معاونین و روئسای 4 استان کشور اعم از تهران،قم، قزوین و کرج جلسه گذاشته و مجوز آن صادر شده است که دانشجویانی که طرح های نو دارند طرح های خود را ارائه دهند و در صورت امکان اجرایی کنند. این کار اگر اتفاق بی افتد موجب می شود تا دانشجویان یاد بگیرند چگونه حتی در همین محیط دانشگاهی خود کار های عملی انجام دهند.

فیروزکوهی در پایان گفت: در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان ما دو پیشنهاد از شرکت های دانش بنیان داشتیم، یکی راجع به بازی های رایانه ای که ما خود بازی مدافع حرم را طراحی کرده بودیم، همچنین بازی رایانه ای دیگری داشتیم که طرح آن را دکتر طه هاشمی داده بودند و در رابطه با مباحث اسلام و محیط زیست زیر نظر سازمان مرکزی تحت عنوان «صبح و سلام» انجام شده است. در حال حاضر 5 نشریه دانشجویی و 12 کانون دانشجویی در واحد تهران غرب در حال فعالیت هستند.

504500

کد خبر: 728363

وب گردی

وب گردی