افتتاح کتابخانه تخصصی شیخ صفی ‎الدین اردبیلی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی

همزمان با ایام دهه فجر، کتابخانه تخصصی شیخ صفی ‎الدین اردبیلی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی قائم ‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم گفت: تأسیس کتابخانه‏ های تخصصی جهت بسترسازی امر تحقیق و پژوهش علوم انسانی الزامی است.

وی با بیان اینکه یکی از روش ‏های تحقیق در حوزه علوم انسانی روش اسنادی است که ابزار اصلی آن کتابخانه میباشد، افزود: با ایجاد کتابخانه ‏های تخصصی پژوهش‏ های اسنادی تسهیل و تسریع می ‏یابد.

نریمانی ضمن مبارک دانستن گشایش کتابخانه تخصصی شیخ صفی ‏الدین اردبیلی، خاطر نشان کرد: در این کتابخانه نزدیک به 100 نسخه کتاب تخصصی حوزه مطالعات صفوی و پنج هزار نسخه کتاب در حوزه تاریخ و تمدن ایران مرتبط با مطالعات مذکور گردآوری شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: فعالیت های بسیار مفید و موفق دانشکده ادبیات و علوم انسانی در حوزه مطالعات صفویه تداوم یابد و این مطالعات در زمینه انجمن‏های تخصصی و مجلات تخصصی نیز انجام شود.

دکتر حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: اردبیل خاستگاه شیخ صفی ‏الدین اردبیلی و خاندان صفویه است، از این رو تمرکز مطالعات صفوی در این شهر و در دانشگاه محقق اردبیلی بسیار ضروری می ‏باشد.

وی افزود: ایجاد قطب‏ علمی در حوزه مطالعات صفوی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی از اهداف ما در تعمیق و تقویت تحقیقات صفویه است که تأسیس کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی نخستین گام در این راستاست.

دکتر علی غفاری مدیر گروه ادیان و عرفان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم گفت: تاریخ و مفاخر تاریخی ما توسط همسایگانمان در حال مصادره است. از این رو غفلت در مطالعات و پژوهش های مرتبط با تاریخ و تمدن سرزمینمان ثمراتی چنین تلخ را در پی داشته و خواهد داشت.

وی افزود: تأسیس کتابخانه تخصصی در حوزه مطالعات صفویه سنگری در برابر بخشی از این تهاجمات و یغماگری های هویتی و فرهنگی میباشد.

غفاری ادامه داد: گروه‏ های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز باید برنامه مشخصی در راستای شناخت و معرفی داشته‏ های فرهنگی مان داشته باشند و برخی از تحقیقات و پژوهش های ما در دوره ‏های تحصیلات تکمیلی بدین موضوعات اختصاص یابد.

کد خبر: 728371

وب گردی

وب گردی