فلاحت پیشه: دولت باید در خصوص ورود اتباع ایرانی مقیم آمریکا به کشور تدابیر لازم را اتخاذ کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید در خصوص اقدامات آمریکا احساس وظیفه کند گفت: دولت در مقابل ایرانیان مقیم آمریکا یا ایرانیانی که تابعیت مضاعف دارند در قبال خودشان، حیثیت واموالشان موضع مشخصی را اتخاذ کند ضمن آنکه باید امکانات لازم مثل عفو و یا تخفیف را هم برای دفاع از آنها و هم پذیرایی از آنها فراهم کند.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص اقدام اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان ایران و 6 کشور جهان به آمریکا گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال این اقدام ترامپ وظایفی را دارد ضمن اینکه باید به این وظایف خودش در مقابل شهروندان ایرانی الاصل یا ایرانی که دارای تابعیت هستند مضاعف عمل کند.

وی با بیان اینکه این اقدام ترامپ نسل کشی هویتی ضد هفت کشور است که حتی با واکنش خود مقامات آمریکایی نیز روبرو شده است اذعان کرد : تصمیم ترامپ حدود 6 میلیون ایرانی را که خارج از کشور زندگی می کنند یا افرادی از آنها در آمریکا هستند با مشکل روبه رو می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر آمار انتخابات در 5 سال اخیر به خصوص در کشورهای غربی در تصاحب ناسیونالیستها (یعنی کسانی که دید ملی تند دارند) بوده است و در کل کشورهای غربی رتبه های 1 تا 3 را حداقل کسب کردند که بی سابقه است افزود: در آمریکا نیز چنین اتفاقی افتاده است چرا که آمریکا نماینده نسل ناسیونالیستی است چرا که معتقدند آمریکایی ها را باید تقویت کرد .

وی ادامه داد: ترامپ با این طرح به تدریج در صدد لایه برداری از مهاجرینی است که در آمریکا زندگی می کنند چرا که این روند ابتدا در خصوص تبعه های مکزیکی، اسپانیا هم صورت گرفته بود و هم اکنون هم در صددند تا این طرح را درخصوص مسلمانان شکل دهند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: من معتقدم که جمهوری اسلامی ایران باید در این خصوص احساس وظیفه کند و در مقابل ایرانیان مقیم آمریکا یا ایرانیانی که تابعیت مضاعف دارند در قبال خودشان، حیثیت واموالشان موضع مشخصی را اتخاذ کند ضمن آنکه باید امکانات لازم مثل عفو و یا تخفیف را هم برای دفاع از آنها و هم پذیرایی از آنها فراهم کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در پایان خاطر نشان کرد: به جای اینکه ما منتظر باشیم که سناتورهای دموکرات از اینها حمایت کنند دولت ایران باید به وظیفه خودش عمل کند.

301/300

کد خبر: 728373

وب گردی

وب گردی