برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع جلوه های موسیقایی هنر تلاوت قرآن کریم در واحد بوکان

دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع جلوه های موسیقایی هنر تلاوت قرآن کریم در واحد بوکان با حضور کارکنان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلال حمزه زاده مدرس این دوره و از اساتید گروه معارف در این کارگاه که با حضور کارکنان دانشگاه برگزار گردید، اظهار داشت: قرآن یکی از عوامل اصلی یا قطعی ایمان آوردن کسانی بود که در روزهای اول دعوت اسلامی ایمان آوردند.

وی ادامه داد : مشرکین خود معترف به تلاوت و طراوت کلام خداوند بودند ولی به دلایلی مانند ترس از دست دادن مقام یا ثروت پذیرای این کلام وزین و قوی نشدند.

حمزه زاده در ادامه افزود : تصویر سازی هنری یکی از ابزارهای برتر قرآن دربیان مقاصد و مفاهیم خود است . در آمیختن این ابزار با حس و خیال و حالات روانی و معنوی هر چه بیشتر به غنای آن کمک میکند.تصاویری که قرآن میکشد تصاویری زنده است نه رنگهای خالی و خطوطی بی روح .به شکلی که معانی ترسیم میشود با تعامل با جان زنده آدمی یا صحنه هایی از طبیعت که لباس زندگی به تن میکند.

وی افزود : تجسیم یکی دیگر از نمایشهای هنری بدیع قرآن است در قالب تشبیهات حالات روحی به حس بسیار حایز اهمیت است.هم آهنگی هنری در تنسیق، موسیقی، نکته های بلاغی، پیوستگی معنوی میان اغراض در سیاق آیات و تناسب در انتقال مفاهیم، هم آهنگی روانی آیات و ترسیم تصاویر برجسته و تقابل تصویرها و اطاله و..... از دیگر نکات هنری قرآن دانست.

200

کد خبر: 728388

وب گردی

وب گردی