واگذاری صندوق فولاد بازنشستگان به وزارت‌کار از ابتدای سال ۹۶

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واگذاری صندوق فولاد بازنشستگان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگر جز مصوبات نهایی برنامه ششم قرار بگیرد از ابتدای سال ۹۶ اجرایی می شود.

حجت الله میرزایی با اشاره به افزایش قیمت زغال‌سنگ، افزود: زمان توافق نامه این افزایش قیمت بین شرکت زغالسنگ، ذوب آهن و وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به مهر ماه سال جاری است که طبیعتا افزایش قیمت از این زمان احتساب می شود.

وی تاکید کرد: طبق این توافق قیمت زغال‌سنگ ۴۵ درصد افزایش پیدا می کند.

میرزایی در خصوص واگذاری صندوق فولاد بازنشتگان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این طرح جز مصوبات برنامه ششم توسعه است و از زمان اجرایی شدن برنامه ششم توسعه عملیاتی می شود.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر این مصوبه جز مصوبات نهایی برنامه ششم توسعه قرار گیرد از ابتدای سال ۹۶ این طرح اجرایی می شود.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص معوقات کارکنان شرکت زغالسنگ اشاره و گفت: تا پایان سال ۹۵ تمام مطالبات جاری، حقوق و دستمزد کارکنان زغال‌سنگ پرداخت می شود.

میرزایی کرد: همچنین برای حل اساسی مشکلات ذوب آهن جلسه ویژه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و بقیه وزار و مسوولان مربوطه برگزار می شود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های این نشست تخصیص تسهیلات بانکی ویژه برای تامین نقدینگی سریع ذوب آهن و پرداخت بدهی آن می باشد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات ذوب آهن را به صورت جدی در دستور کار هیات دولت قرا می دهیم، گفت: امیدواریم که ذوب آهن در بلند مدت به پایداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد که در دو ماه آینده برنامه مدیریت اقتصادی زغال‌سنگ کرمان توسط صندوق فولاد آماده شود تا زغالسنگ بتواند انتخاب های بیشتری در بازار فروش از جمله صادرات داشته باشد.

101/401

کد خبر: 728395

وب گردی

وب گردی