طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد

مدیرعامل سایپا دیزل از آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، زعفر تنهاپور در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی باری با عمر بیش از ۲۵ سال در کشور تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه ظرف ۵ سال باید ۶۵ هزار دستگاه از این خودروها نوسازی می‌شد، خاطرنشان کرد: این طرح از امروز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر برای نوسازی خودروی باری خود ثبت نام کرده‌اند.

مدیرعامل سایپا دیزل ادامه داد: در فاز اول این طرح ۳۵۰۰ دستگاه خودروی حمل ونقل جاده‌ای و باری با خودروهای نو جایگزین خواهد شد.

وی افزود: در این طرح بیش از ۷۰ درصد ارزش خودرو به صورت تسهیلات در اختیار مالکان خودروهای فرسوده قرار می‌گیرد و بازپرداخت اقساط نیز ۵ تا ۱۰ ساله بوده و ۹ درصد سود تسهیلات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۶ درصد از سوی خودروساز و ۱۱ درصد از سوی راننده پرداخت می‌شود.

تنهاپور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از کامیون‌های فرسوده نوسازی خواهد شد، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان وام به متقاضیان جایگزینی کامیون‌های فرسوده اعطا می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری سهام سایپا دیزل به ولوو یا رنو اظهار کرد: واگذاری سهامی به این شرکت‌ها نخواهیم داشت و طبق روند سابق به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد که از مرداد ماه سال آینده عرضه خودروهای سنگین رنو نیز آغاز خواهد شد.

101/401

کد خبر: 728494

وب گردی

وب گردی