واکنش سفارت ایران به اخبار منتشر شده در خصوص ارتباط حزبی در آذربایجان

بخش مطبوعاتی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان به اخبار منتشر شده در خصوص ارتباط کارکنان سفارت با یک حزب سیاسی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در بیانیه ای به اخبار منتشر شده مبنی بر ارتباط کارکنان سفارت با یک حزب سیاسی غرب گرا در این کشور واکنش بیان داد.

در متن بیانیه سفارت ایران در جمهوری آذربایجان آمده است: بار دیگر شاهد فعالیت بدخواهان روابط رو به گسترش دو کشور و جریان ایران هراسی در فضای رسانه ای برخی از محافل رسانه ای و مطبوعاتی جمهوری آذربایجان هستیم که معمولا به هر بهانه ای تلاش دارند فضای مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را آلوده کنند.

این بیانیه ادامه می دهد: این بار ملاقات و دیدار یک عضو سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو که به صورت کاملا شفاف و در قالب دیدارهای معمول دیپلماتیک انجام شد، بدون هیچ دلیلی به سوژه برخی رسانه‌ها تبدیل شده است. جالب است که دیدارهای مکرر اعضای دیگر سفارتخانه‌های مقیم باکو با همین افراد چه قبل و چه بعد از این دیدار بدون کوچکترین واکنش رسانه ای انجام شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان تاکید می کند که این ملاقات هیچگونه رویکردی بر خلاف منافع همکاری‌های دوستانه ایران و آذربایجان نداشته و این سفارت حق قانونی خود را برای پیگیری حقوقی اتهامات و نسبت های دروغ و فریبکارانه محفوظ می دارد.

این بیانیه می افزاید: در پایان مجددا تاکید می‌کند مناسبات و همکاری های دو کشور دوست و برادر ایران و آذربایجان در سایه اراده مقامات عالی دو کشور بسیار مستحکم بوده و در تمامی زمینه ها با موفقیت به پیش می رود و عوامل ثالث هرگز نمی توانند خللی در آن ایجاد کند.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: همچنین، ضمن تاکید بر دقت، هوشیاری و افزایش تلاش رسانه های جمعی برای مراقبت از مناسبات دو کشور، آنها را به ایفای نقش مثبت و بر عهده گرفتن سهم ارزنده ای در تعمیق و گسترش این مناسبات که یقینا به نفع دولت‌ها و ملت هایمان تمام خواهد شد، دعوت می کند.

کد خبر: 728516

وب گردی

وب گردی