عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: گزینه اصلی برای ریاست جمهوری روحانی است/ اصلاح طلبان اگر به صورت جبهه ای عمل کنند در انتخابات پیروز می شوند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بابیان اینکه گزینه اصلی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری آقای روحانی است گفت: در کنار روحانی فرد یا افراد دیگری باید حضور داشته باشند که اگر روحانی کاندیداتوری اش نهایی شد و با مشکلی مواجه نشد آن کاندیداها به نفع ایشان کنار بروند.

ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درخصوص آخرین اقدامات کمیته تعامل با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: بعد از ابهاماتی که در خصوص نحوه تعامل حزب اعتماد ملی با شورای عالی اصلاح طلبان ایجاد شد ، مساله چگونگی ارتباط و تعامل حزب اعتماد ملی با شورای عالی اصلاح طلبان به شورای مرکزی محول شد و شورای مرکزی تشکیل جلسه داد و 5 نفر را به عنوان اعضای کمیته تعامل انتخاب کرد.


وی ادامه داد: در اولین جلسه کمیته تعامل مصوب شد که در جلسه ای با رئیس دولت اصلاحات، دغدغه ها و دیدگاه های حزب در میان گذاشته شود. بعد از تشکیل این جلسه، کمیته تعامل تصمیم گرفت که آقای گرامی مقدم به نمایندگی حزب در شورای عالی اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در موارد ضروری نیز قائم مقام حزب در آن جلسات شرکت کنند.به این امید که با توجه به تجربیات انتخابات گذشته که اصللاح طلبان با وفاق، همدلی وهماهنگی در انتخابات حضور و پیروزی کسب کردند از جمله انتخابات سال 76 و 80 ریاست جمهوری، شورای شهر اول،مجلس ششم، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای شهر نیز با هماهنگی شورای عالی اصلاح طلبان به پیش برویم و موفقیت دیگری را به پشتوانه بدنه اجتماعی خود رقم بزنیم.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که حزب اعتماد ملی با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان آیا ادغام می شود یا خیر،و از هویت و استقلال برخوردار هستند، گفت: قرار نیست در شورای عالی اصلاح طلبان هیچ حزبی ادغام شود. احزاب براساس اساسنامه خودشان فعالیت می کنند ولی با توجه به این که هیچ حزبی به تنهایی توانایی رقابت و پیروزی در انتخابات را در کشور ما ندارد این شورا راهکاری برای اجماع، هماهنگی و همدلی بین احزاب اصلاح طلب است تا با جبهه ای عمل کردن بتوانند از عهده رقابت برآیند.


امینی با تاکید بر این که فضای سیاسی کشور به نحوی است که هیچ حزبی به تنهایی نمی تواند در عرصه رقابت موفقیتی کسب کند، گفت: تنها راه پیروزی جبهه ای عمل کردن است، اصلاح طلبان اگر به صورت جبهه ای عمل کنند و این فضا ایجاد نشود که احزاب مقابل یکدیگر قرار گیرند، قطعا موفق می شوند. جبهه ای عمل کردن به معنای ادغام شدن نیست.


عضو کمیته تعامل در پاسخ به این که سوال که آیا اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات پیش رو برنامه ای دارند، یا خیر، گفت: گزینه اصلی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری آقای روحانی است. منتهاختلاف نظر وجود دارد که آیا کاندیدای دیگری در کنار روحانی وجود داشته باشد یا خیر.


وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92، گفت: با توجه به تجربیات ریاست جمهوری گذشته که حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث نشد که کاندیدای دیگری نداشته باشیم و اگر به حرمت آیت الله هاشمی اصلاح طلبان گزینه دیگری نداشتند، با رد صلاحیت آیت الله هاشمی اصلاح طلبان قبل از انتخابات رقابت را واگذار می کردند اما ما گرینه های دیگری داشتیم که استفاده شد و پیروز شدیم. همین نسخه باید در انتخابات پیش رو نیز تجویز شود.


وی تصریح کرد: منطقی است که فرد یا افراد دیگری حضور داشته باشند که اگر روحانی کاندیداتوری اش نهایی شد و با مشکلی مواجه نشد آن کاندیداها به نفع ایشان کنار روند و اگر هم مشکلی ایجاد شود اصلاح طلبان به بن بست نرسند و با اجماع بر روی کاندیدای دیگری به رقابت بپردازند.

300/302

کد خبر: 728532

وب گردی

وب گردی