باز هم وعده افتتاح دانشگاه فرشچیان/ سند سینما روی میز قرار گرفت

سند معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی به عنوان نخستین سند هنری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پس از آن سند سینما در شورا بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تقدیر از هنرمندان در نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در خانه هنرمندان ایران گفت: جشنواره های هنری فجر نقطه عطف در هنر کشور هستند. کمیسیون هنر و معماری برگزاری جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی را تصویب کرد و نخستین دوره این جشنواره با تلاش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو ماه بعد از این مصوبه برگزار شد.

ایمانی خوشخو افزود: گرچه جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر نسبت به دیگر جشنواره های هنری فجر سال ها دیرتر آغاز شده اما در چند سال آینده به یک رویداد مهم و بزرگ تبدیل خواهد شد. چنانکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با تاخیر نسبت به دیگر جشنواره های فجر چند سال پیش طراحی شد و امروز پس از ۹ دوره یک رویداد مهم است.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین اسناد هنری در این کمیسیون گفت: اسناد هنری در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و سند معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی نخستین سند هنری است که چند روز پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پس از آن سند سینما که در کمیسیون هنر و معماری تهیه شده است در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد. امیدواریم در زمینه هنرهای سنتی نیز سندی تدوین شود که هماهنگی بیشتری را در این عرصه ایجاد کند و هنرهای سنتی و صنایع دستی در مسیر توسعه قرار گیرد.

ایمانی خوشخو در ادامه گفت: طرح دانشگاه هنرهای سنتی استاد فرشچیان در کمیسیون هنر و معماری تدوین و در شوای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که امیدواریم با پیگیری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی راه اندازی و اجرایی شود و هنرهای سنتی و صنایع دستی که ظرفیت فراوانی دارد با این حرکت ها و برنامه ها در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

به گزارش مهر، ایمانی خوشخو در تاریخ ۷ دی ماه گفته بود که دانشگاه فرشچیان همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

504

کد خبر: 728552

وب گردی

وب گردی